Onze reis van 6 weken door zuidelijk Zuid Afrika: Kaapstad, Garden Route en Kleine Karoo

Vorig jaar (2015) reisden we in februari, 6 weken door de Kaapprovincie van Zuid Afrika. We verbleven in: Kaapstad (e.o.), Stellenbosch, Swellendam, Oudtshoorn (De Rust), Knysna, Wilderness, Gardenroute Game Lodge, Stilbaai, Cape Agulhas, Hermanus. Dus ga je ook die kant op en ben je op zoek naar inspiratie, leuke adressen etc. lees dan mijn reisblog op http://leukeaccommodaties.nl/mijn-rondreizen/rondreis-zuid-afrika/
Alvast een paar tips: Natuurreservaat De Mond, even ten oosten van Cape Agulhas. Je bent er alleen op een buitenaardse wereld…nou ja, met een heleboel flamingo’s dan. En de Garden Route Game Lodge. Ook aan de Garden Route kun je namelijk de ‘big five’ spotten. Een ervaren safariganger zal het park erg klein vinden maar voor mij was het nieuw en ik vond het geweldig.
Heb je nog vragen? Ik hoor het graag.

Superleuk blog Marianne! Heb ervan genoten. Ben volop bezig met de voorbereidingen! Mag ik je wat vragen? I.v.m. de veiligheid hoor ik hier en daar dat je beter geen auto kunt rijden na zonsondergang. Hoe hebben jullie dat ervaren? Wij slapen steeds iets buiten de stad (jes) en zijn eigenlijk van plan, om bijvoorbeeld in Oudtshoorn en Hermanus misschien eens 's avonds buiten de deur te eten. Groet, Nicole

Niet rijden in het donker komt daardoor de wegen geen verlichting hebben en dan is het echt pik en pik donker. IN ZA loopt er ook vanalles langs de weg,mensen, dieren en die zie je dan echt niet. DAarom nooi rijden in het donker.

vraag het waar je logeert over de veiligheid. Je kan dus makkelijk rijden in het donker, maar blojf oppassen.

de wegen in Zuid Afrika hebben niet zoals in Europa ook nog voetpaden, etc. Nee iedereen loopt langs de weg.

veel plezier

Dankjewel Annemieke, we gaan het zien. Als we het niet verantwoord vinden braaien we gewoon! Ben zo blij met het forum, heerlijk alle voorbereidingen, Zal best nogeens langs komen, het is nog lang geen maart!

Ja kan ook altijd

Ik zou het sowieso even aan je gastheer/vrouw vragen want het zal per plaats wel verschillen. Wij hebben af en toe wel ‘s avonds gereden maar dan moet je wel voorzichtig zijn. Wegen zijn vaak niet of slecht verlicht en mensen en dieren lopen op straat en zie je dus niet goed. Aan de andere kant: er zijn ook wel sommige gebieden (bijv. delen van Kaapstad) waar je s’ avonds lopend je niet helemaal op je gemak voelt en dan is een auto wel weer fijn. Een taxi is natuurlijk een prima alternatief en als ik me goed herinner ook niet duur.
Heel veel plezier daar, wij vonden het echt een geweldige reis. Mijn beste tip (als je enigszins in de buurt komt): natuurreservaat De Mond (in de buurt van Cape Aguilhas) , ik heb het beschreven in de blog, niet toeristisch maar zoooo mooi!
Groet Marian