onze reis beschrijving

Na lang zoeken hebben we vliegtuig tickets geboekt met singapore airlines vanuit Brussel naar Londen, en van Londen naar Singapore , richting Denpasar
Vanuit de luchthaven gaan we dan richting Lovina , waar we 4 nachten blijven overnachten.
Van hieruit vertrekken we naar Candi Dasa waar we 4 nachten gaan overnachten.
Vervolgens naar Ubud , met 3 overnachtingen .
Als laatste stopplaats denken we aan Sanur of Benoa , daar zijn we nog niet aan uit , onze laatste dagen strandvakantie

Tips zijn steeds welkom

Al onze zoek informatie betreffende de bezienswaardigheden hebben we reeds genoteerd.

Onze vraag is , als wij in de luchthaven aan komen, hoe komen wij aan een goede , betrouwbare chauffeur die ons dan als gids zal kunnen bijstaan.
Wij hebben al contact gehad met het hotel in Lovina die ons op de luchthaven eventueel zouden kunnen ophalen
voor 450 000 iRp , is dit een aanvaardbare prijs ?

Vraag : de weg naar Lovina , komen wij dan langs Ubud ? Wij zouden al eens kijken waar we daar overnachten

Vraag : wat is het beste om mee te nemen, euro’s of Amerikaanse dollar?

Wij zijn een koppel van rond de 50 jaar en het is onze eerste maal dat wij zo’n reisje organiseren op eigen houtje.
grts eric en martine

hallo,
het voorstel van het hotel om jullie af te halen is een correcte prijs.
de directe route van de luchthaven naar Lovina, gaat niet via Ubud maar wel mogelijk.
direct neemt het al gauw 3u tijd, dus via Ubud … plus hotel bekijken of zoeken ?, zal niet voor dezelfde prijs gedaan worden.
zelf neem ik euro’s mee, en kunnen gemakkelijk overal omgewisseld worden en soms kan je er mee betalen.
omwisselen is het voordeligst in een bank.
succes
groetjes
christina

1 like

Ik neem zelf altijd een pinpas mee en niet zoveel contanten. Op Bali kun je (bijna) overal pinnen en op de plekken die jullie willen bezoeken is het echt geen enkel probleem.

450.000 rp van het vliegveld naar Lovina is een redelijke prijs. Je moet er niet op rekenen dat je op het vliegveld een fijne chauffeur vindt voor je hele vakantie, maar in Lovina zijn voldoende mensen die hun diensten aanbieden. Mocht je liever iemand vanuit Nederland boeken, dan kan ik het adres van een vriend van me geven. Ik heb sinds 2006 ontelbare trips met hem gemaakt.

Hallo Martine en Eric !

Wordt zeker een prachtige reis .
Vliegen jullie meteen door of maak je en stop in Singapore ? Zo niet dan is het wel een moedige beslissing om na al die vliegerij bij aankomst nog helemaal naar Lovina te trekken als eerste bestemming … en dan nog onderweg een verblijf in Ubud bekijken … zou niet mijn eerste keuze zijn … maar goed .
De Taxirit ( ca. 65 Kilometer in 4 uur ) vanaf de Luchthaven kost rond de 55 - 60 USDollar dus ca. 500.000 - 600.000 IDR . Er zullen eventueel goedkopere mogelijkheden zijn ter plekke met afdingen of de taxi-coupons .
Een ervaren Taxichauffeur uit Lovina is Leo ( Putu ) … 006281805395889 …je zou hem kunnen bellen of mailen : putu_artanaya@hotmail.com om een prijs op te vragen in combinatie met de transfer vanaf Lovina naar je volgende bestemming om een betere prijs te krijgen .

Ga deze Topic zeker verder volgen … groetjes !
Henk.

thx voor de uitleg ,
Als wij pinnen moeten wij 3,5 procent erop betalen wat toch behoorlijk kan oplopen.
Het adres van een vriend van jou is welkom, dan kunnen we nog zien wat we dan doen
grts

Hey Henk

Wij maken nog een stop in Singapore een tussenstop van een 2 tal uren, dan richting Denpasar.Om 12 u komen we er aan.
Wij weten dat het nog een lange trip zal worden richting Lovina maar dat hebben we ervoor over
Anders zijn we van mening als we eerst ergens een nacht slapen niet ver van de luchthaven , we de dag nadien toch naar Lovina rijden en we dan terug al een halve dag verliezen, dan inchecken en nog wat gaan verkennen
In de vooravond zullen we toch nog ergens iets te eten vinden zeker?

Wij hebben al een verblijf geboekt voor Ubed ook maar dat kunnen we nog altijd anuleren
wij hebben ook geen flauw benul van hoe een taxichauffeur de route neemt van de luchthaven richting Lovina

Is dit aan te raden om van hieruit de overnachtingen reeds te boeken of hoe doe je dit het best ?
Weet u eventueel ook wat de prijzen bedragen om in Sanur bij de dolfijnen te gaan zwemmen?
Ook dank voor de naam en nr van een ervaren taxichauffeur! Wij nemen zeker contact op

Alle nuttige tips zijn steeds welkom
grts Martine en Eric

Hallo Martine en Eric !

Wanneer jullie ervaring hebben met dergelijke lange vluchten en meteen daarna nog een urenlang transfer en het klimaat-verschil is dat natuurlijk okay . Zelf zou ik dan onderweg zeker in slaap vallen en het mooie landschap eventueel nog missen . De rit naar Lovina kan ook via Ubud en zal kwa tijd niet veel uitmaken . Persoonlijk zou ik gewoon eerst naar Ubud gegaan zijn om te aklimatiseren en relaxen en dan naar een van de stranden . Maar ik ben dus ook niet echt een strand-vakantie-mens … na 2 dagen op zo’n ligbed of in het zand en water heb ik het wel bekeken :slight_smile: Heb je trouwens nooit een combinatie Bali en Lombok overwogen ? Er gaan meerdere Ferries per dag ( 4 uur )en Lombok heeft nog het Bali-gevoel van vele jaren geleden .

Fijne dag nog en groeten !

Henk

Houd er wel rekening mee dat contact geld meestal niet verzekerd is in geval van verlies of diefstal. Nu is Bali een veilig eiland, maar ik voel me nooit zo op m’n gemak als ik teveel cash op zak heb (ook in Nederland niet ;))

Ik heb zelf een betaalpakket van de ING. Voor pinnen buiten Europa is dat een van de goedkoopste opties.

De chauffeur die ik ken heet Made. Je kan hem mailen op info@balihappytour.com. Dit is zijn site: http://balihappytour.com. Prijzen op de site zijn absoluut bespreekbaar, zoals alles op Bali :wink: Een auto met chauffeur kost maximaal 400.000 - 450.000 rp per dag.

1 like

Nog even dit …

Zou je ook van plan zijn naar Lake en Mount Batur te gaan , het hotelletje Lakeview bij Kintamani heeft leuke kamers met een adembenemend uitzicht en de zonsopgang daar is een prachtig schouwspel … geef dit zo maar ff ter Info … http://lakeviewbali.com/en/rooms/ het Surya is wat goedkoper maar ligt ook mooi … http://www.suryahotel.com/index.html

1 like