Ik ga in de bouwvak(zitten we helaas aan vast) met mijn vriend voor 2weken naar Bali.
ik dacht het volgende:
6dagen Ubud
4 dagen Lovina
5 dagen Sanur
We willen eerst veel zien en doen en de dagen op sanur lekker relaxen.
Nog andere tips die jullie hebben?
verder wil ik kleinschalige hotels, en wil mijn vriend 1nacht in een luxe hotel verrassen in ubud met een plunge pool.
als jullie nog tips hebben voor leuke kleinschalige, goedkope hotels hoor ik dat graag.
verder ben ik benieuwd of iemand weet hoelang het van Ubud naar Lovina is en wat daar de taxi kosten ongeveer van zullen zijn.
Er zijn in Bali heel veel kleinschalige hotels, kijk maar eens in de Lonely Planet, of op het forum. Sommige mensen zeggen dat je moet boeken in de zomer, ik doe dat nooit, maar dat moet je zelf beslissen. Als je schema vast staat is er Nike niks mis met boeken natuurlijk
Met de taxi van Ubud naar Lovina zal ongeveer 1-1.5 uur duren, hangt een beetje af van de drukte op de weg. Reken qua prijs op 20 euro, na afdingen! Het zou me niks verbazen als de startpriks veel en veel hoger ligt. Je kan ook met een touristenbusje van Perama, dat is goedkoper.
Verder is je planning heel goed te doen, al twijfel ik een beetje of je verblijf in Lovina niet aan de lange kant is.
Houdt er rekening mee dat een “plunge pool” ongeveer 2 x 2,5 meter is, niet echt spectaculair dus.
Ik raad je aan - als je schema vast staat - om WEL de hotels van jouw keuze reeds te boeken om teleurstelling te voorkomen. Het is echt ZEER DRUK in het hoog-seizoen hier op Bali. Als er al plaats is op het laatste moment, dan betaal je vaak het veel hogere “walk-in” tarief i.p.v. het tarief dat je zou betalen bij vooraf boeken.
In het hoog-seizoen zal de rit Ubud - Lovina zeker 2 uur duren, o.m. vanwege de drukte bij de kratermeren waar je langs moet. Reken op een rit-prijs van ergens tussen de Rp. 200 - 250.000,-