Ik woon nu al een poosje in tr en heb al veel markten en winkels gezien maar GEEN boerenkool, witlof en verse asperges´s. Ik denk het niet, weet het wel zeker dat ik heel goed kijk.Bovendien vind je de producten voor een Nederlands maaltijd niet op de weekmarkt maar bij groothandels, passage´s in Istanbul of de beter gesorteerde duurdere supermarkten.
Kom maar op met de lekkere recepten… Ik wil er wel 100!!!
Maak nog steeds de tomatensla(moet ook nog komkommer in, niet vermeld de vorige keer…)
Maar ook ondertussen helemaal verslaafd aan het broodje Köfte…jammieeee. Lekker in de grilpan de köfte bakken en dan turks brood, uien/tomaten/komkommer erbij…JAMMIEEEE
Wij hebben 2 maal in Wiellies gegeten toen wij in Side waren 2 weken geleden. Complimenten voor de kok!! En leuke jongens aan het werk, spreken goed engels.
Als je het 1 x weet is het gemakkelijk te vinden, maar vraag je het een taxi dan is het lastig.
Onze kookhoek;helemaal in de vergetelheid geraakt terwijl de turkse keuken zo rijk is…
Bezoek eens een lokanta achteraf gelegen;voor 3 euro een hele maaltijd.
Soep vooraf met brood,kofte met rijst en een thee toe(gratis,van het huis).
Stap eens af van het all inclusive en ontdek de echte turkse keuken,het is geen luxe;maar je staat versteld van het aanbod.
Gewoon uit de vitrine-kast aanwijzen wat je wilt.
Alkohol wordt niet geschonken maar dat hoeft ook niet,de maaltijd is harmonieus met water of ayran.
Afyet olsun!
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Boek een leuk appartement met of zonder ontbijt en geniet van al die heerlijke turkse gerechten!
Ben op zoek naar hoe je patlican’salade’ maakt.
1 kg verse tuinbonen
500 g lamsvlees in stukken gesneden
2 tomaten
2 uien
boter of olijfolie, peper (of pul biber) en zout
bonen wassen, draden aftrekken en 1 of 2 keer doorsnijden. Boter of olie in pan verhitten, vlees toevoegen en geraspte uien. Roeren tot het water van het vlees ingedampt is. Tomatenblokjes toevoegen en 5 min. verder laten garen. Bonen, zout en peper bijdoen, met 1,5 koppen water opvullen en alles in een afgedekte pan laten garen. Eventueel bijkruiden !
Oke, om alle verwarring te voorkomen… Hoe zien bij jullie tuinbonen eruit??
Bij ons zijn dat een soort pitten van de boon nl! En hoe ik die moet ontdraden en doorsnijden??? Bedoel je snijbonen?? Lang dun plat??
Turkse goulash:
Lamsvlees
Uien
Paprika
Knoflook
Köftekruiden
Bouillon
(of alle groenten die je lekker vind, vooral de groenten en kruiden maken de goulash!)
Bak het vlees, doe daar de kruiden over, de groenten en blus het geheel af met de bouillon
Lekker met pilav en salade