Onze huwelijksrondreis; goed plan?

Wij willen voor onze huwelijksreis het volgende doen:

(half tot eind oktober):

Dag 1 vliegen
Dag 2 aankomst in Bangkok in de ochtend, met trein naar Ayuttahaya
Dag 3 Ayuttahaya
Dag 4 Met trein naar Lopburi
Dag 5 Met trein naar Pak Chong, vanaf hier naar Khao Yai National Park
Dag 6 Vanaf Khao Yai National Park met trein naar Bangkok
Dag 7 Rondkijken in Bangkok
Dag 8 vliegen naar Phuket
Dag 9-14 Phuket inclusief excursie naar Krabi, Phang Nga en duiken

Dit is ons schema voor onze huwelijksreis, maar we zijn nog nooit in Azië geweest. Wel op eigen houtje door Zuid-Afrika gereisd door wel iets gewend.

Graag hoor ik op/aanmerkingen m.b.t.:

• planning
  • planning icm weersomstandigheden
  • treingebruik
  • zaken die we te kort/lang bezoeken
  • zaken die we helemaal niet bezoeken
  • hoe je normaal vanaf de trein bij je appartement kost en hoeveel tijd/geld je hiervoor kwijt bent
    enz. enz.

Ik zou het super vinden als jullie hierop willen schieten, bedankt!

gefeliciteerd met jullie huwelijk.

kan niets zeggen over het gebied dat jullie willen bezoeken maar de 1ste week komt nogal gehaast over heb het idee dat je meer in de trein zit dan dat je wat ziet en geniet.

ook of het haalbaar is want de treinen in thailand staan nou niet echt bekend dat ze volgens schema rijden, een vertraging van een paar uur is vrij normaal.

tot en met aankomst khao yai nationaal park is dit volgens mij best te doen alleen zie ik dat je dan aankomt in dit park en de volgende dag door wilt reizen naar bangkok dit houd dan in dat je 2 halve dagen hebt hier waar ik er toch 1 hele dag van zou maken omdat je dan meer kan zien een dagje bangkok om rond te kijken kan je prima halverwegen je reis doen maar als je ook wilt shoppen kan je dat beter aan het einde doen (hoef je niet met je spulletjes te sjouwen)
dingen die je niet bezoekt vraag je ook te vernoemen maar dit zijn er echt te veel om op te noemen ik ben al 17x in thailand geweest en zie elke keer nog nieuwe dingen die echt de moeite waard zijn

De route is op zich te doen, met name omdat je maar kleine afstanden aflegt in de eerste week. Treinen tussen BKK, Ayuthaya en Lopburi gaan frequent.

Persoonlijk zou ik trouwens wat langer in BKK blijven. Er is zoveel te doen en te zien! Ook zou ik niet in Lopburi overnachten, maar zou ik dit stadje bezoeken als een dagtrip vanuit Ayuthaya. Of mss zelfs Lopburi overslaan ten baten van Bangkok.

Lopburi geschrapt op jullie advies!

Verder gaat het helemaal goed komen, ben benieuwd. Voor het eerst naar Azië :slight_smile:

Dag 1 vliegen
Dag 2 aankomst in Bangkok in de ochtend, met trein naar Ayuttahaya
Dag 3 Ayuttahaya
Dag 4 Met trein naar Lopburi
Dag 5 Met trein naar Pak Chong, vanaf hier naar Khao Yai National Park
Dag 6 Vanaf Khao Yai National Park met trein naar Bangkok
Dag 7 Rondkijken in Bangkok
Dag 8 vliegen naar Phuket
Dag 9-14 Phuket inclusief excursie naar Krabi, Phang Nga en duiken

Hey, jullie route lijkt me een beetje, hmm, niet echt prettig reizen.

• Je kan vrij slecht zijn van een jetlag en temperatuurverschil. Dus voorzie hier zeker 1 dagje voor om te bekomen en ga niet gelijk door met de trein naar Ayutthaya. Op die manier zie je ook niets van Bangkok.
  • voorzie enkele dagen voor Bangkok waar er veel te zien en te beleven valt.
    Wat Phrae Khao en het Paleis, Wat Pho met liggende Buddha, andere tempels in de stad,tochtje met de riviertaxi op de Chao Phraya, kuieren doorheen de stad, lekker eten,marktje doen,…
    Der zijn nog zoveel andere dingen te zien maar die ken ik niet vanbuiten.
    *Je kan perfect met de trein vanuit Bangkok naar Ayuthaya. onderweg kan je stoppen in Lopburi voor enkele uren en je baggage achterlaten in het station. Je hebt zo enkele uren de tijd om de tempel+apen te bezoeken en rond te slenteren in het stadje…
    *Ayuthaya kan met de fiets of je kan je laten rondvoeren met een tuktuk.
    *Met Phuket heb ik totaal geen ervaring. maar op een 2tal a 3tal uren rijden van Krabi luchthaven heb je Khao Sok NP dat echt de moeite is. Hier kan je wandelen, relaxen en met een prauw het meer afvaren om dieren te spotten.
    Longtail makaken, gibbons, neushoornvogels,…
  • Phang Nga is niet mis, karstlandschappen en mangrovebos maar wel veel toeristen.
    Dag 1: vliegen
    2: Relaxen en acclimatiseren in BK
    3: Bangkok
    4: trein naar Ayuthaya met tussenstop in Lopburi?
    5: Ayuthaya
    6: Terug naar BK + ev. vliegen op Krabi
    7-8-9: Khao Sok NP
    10-11-12-13: relaxen aan het strand + duiken/snorkelen
    14:vlucht terug naar huis