Onze 22 daagse camper rondreis

Ey mensen. 7 oktober vertrekken we met zn vijven naar west amerika voor een 22 daagse camper rondreis. Hieronder zie je onze planning. Het is voor ons de 1e keer dus tips en adviezen zijn van harte welkom/

Dag1: Aankomst LA
Dag2: LA
Dag3: LA-San diego (sea world)
Dag4: San diego (San Diego Zoo)
Dag5: San Diego - Joshua Three Park
Dag6: Joshua Three Park - Grand Canyon
Dag7: Grand Canyon
Dag8: Grand Canyon - Monument Valley
Dag9: Monument Valley - Bryce Canyon
Dag10: Bryce Canyon
Dag11: Bryce Canyon - Zion
Dag12: Zion - Las Vegas
Dag13: Las Vegas
Dag14: Las Vegas
Dag15: Las Vegas - Death Valley
Dag16: Death Valley - Sequoia
Dag17: Sequoia
Dag18: Sequoia - Yosmite
Dag19: Yosmite
Dag20: Yosmite - San Fransisco
Dag21: San Fransisco
Dag22: San Fransisco (Savonds of de volgende dag smorgens trug na LA.
Dag23: LA Terugreis

Misschien zijn er mensen die ongeveer dezelfde route hebben gereden en tips of adviezen hebben. Misschien moeten we het een en ander weglaten ivm tijdgebrek.

Gr Ryan

Sorry zie dat ik een fout heb gemaakt. We vertrekken niet 7sept maar 7oktober.

Gr

Hi
October dus…
Je gaat een aantal heel lange dagen rijden. Met een RV kan je tussen Joshua Tree NP en Grand Canyon NP als gauw op zo’n 7 uur rekenen. GC naar Monument Valley is 4 uur en van Monument Valley naar Bryce al gauw 6 uur.
Een RV in de grote steden is ook niet alles zeker als niet gewend bent om in LA te rijden, en openbaar vervoer is daar matig.
Ik zou ook maar een nacht (koud!!, zorg dat de leidingen niet bevriezen 's nachts) in Bryce blijven en 2 nachten Zion. Voor Zion heb je in het algemeen meer tijd nodig en de temps zullen er beter zijn. Bryce is bijna 9000 ft.
Death Valley-Sequoia is ook een heel eind (6+ uur) en op weg naar Sequoia moet je een steile en bochtige weg op.
Als Tioga Pass nog open is zou ik van Death Valley naar Lee Vining rijden en dan de volgende dag de pass over naar Yosemite met de zon in de rug.
San Francisco naar LA kan in een dag (hele dag) via I5 maar dan mis je de prachtige kustroute en je moet ook de RV nog inleveren en schoonmaken (heb ik gehoord). Dat wordt allemaal wel erg gejaagd…
Yeehaw

Thanx voor je reactie.
Had daar zelf ook al over nagedacht dat het misschien wat ver uit elkaar lag sommige parken. Hoe zou ik dan beter kunnen rijden??
Joshua overslaan of monument valley misschien overslaan?? Het is voor ons ook de eerste keer dus weet niet wat echt must see’s zijn.

Greetz

Tsja Ryan, wat is “beter”. Is bv San Diego set in stone? Ik bedoel, SD is heel mooi maar Zoo’s en Seaworlds kan je ook elders in de wereld zien. Ipv Seaworld zou je bv in Monterey naar het Bay Aquarium kunnen gaan, een van de beste op dat gebied. En tussen Bryce en Zion is Best Friends Animal Sanctuary (bij Kanab), dan steun je nog een goed doel ook. Ook zou 2 nachten Las Vegas voor ons meer dan genoeg zijn. Joshua Tree NP en Death Valley NP zijn prachtig in october maar als ik een keus moet maken zou dat altijd Death Valley zijn. Monument Valley is een icoon, maar een nacht is genoeg. Dan heb je nog Page met Antelope Canyon, Horseshoebend overlook, Glen Canyon Dam en Lake Powell. Ook erg mooi.
Reizen jullie met kinderen?
Je zou de reis ook andersom kunnen doen en vertrekken van LA en dan eerst naar San Francisco. Ben je ook wat vroeger voor Yosemite NP. Als Tioga Pass open is zou ik Sequoia dit keer overslaan. Misschien zou je me eerst kunnen vertellen hoe je over de suggesties denkt. Veel reserveringen zal je in october niet hoeven maken denk ik dus zou je onderweg altijd nog kunnen besluiten wat je wel en niet wil zien, bv als je de route omdraait en in GC eindigt, wel of niet San Diego en Joshua Tree NP daarna.
Yeehaw