Onze 1e verre reis...

Naar Bali, we kijken er naar uit en ik ben heerlijk bezig om van alles voor te bereiden! Wie heeft er tips wat ik echt mee kan en zeker mee moet nemen voor in de handbagage in het vliegtuig? Hoe ga ik het doen met betrekking op het tijdverschil?

Sinds onze bagage een dag vertraging had heb ik altijd een setje kleren bij me (onderbroek,schoon t-shirt).Helaas kun je geen tandpasta of andere ‘vloeibare’ dingen meer meenemen. Dat nam ik eerst ook mee.
Verder een pak kaarten voor als je vertraging hebt.
Kopieën van je reispapieren in zowel je handbagage als je koffer.

Bij het tijdsverschil zou ik de 1e dag op tijd naar bed gaan en daarna zoveel mogelijk de plaatselijke tijd aanhouden.
Op bepaalde tijden eten en drinken helpt wel wat. (in ritme van dat land)
Ik heb naar het oosten toe nooit veel last van jet-lag, alleen naar het westen toe. Het scheelt dus pp.
Komt vast wel goed.

Tandpasta mag wel mee, alleen mag de tube maximaal 75 mL groot zijn en moet deze aangeboden worden (net als andere vloeistoffen) in een doorzicht zakje van maximaal 1 liter.

Ik neem altijd een leeg waterflesje mee in m’n handbagage, vaak kun je dat vullen met drinkwater na de security. Ik vind het fijn niet afhankelijk te zijn van de stewardess voor drinken. Verder neem ik wat te lezen mee, een iPod, oordoppen en een oogmasker.

Wat de jetlag betreft: gewoon meteen leven in het ritme van het land. Even douchen, dagje rustig aan, en 's avonds pas naar bed.