Mijn naam is Marjolein (21 jaar) en ben van plan om in plaats van oktober 2014, toch nu al, rond november te gaan backpacken.
Ik heb mij nu dus nog niet kunnen voorbereiden met vaccinaties etc. Ik heb al veel research op internet gedaan, maar wat betreft vaccinaties kom ik er niet helemaal uit. Mijn plan is om volgende maand (november) richting Bangkok te vliegen, met een enkeltje, en dan zolang mijn bankrekening het aan kan te gaan backpacken. Ik verwacht ongeveer zes maanden weg te kunnen blijven en zou het liefste Laos, Vietnam, Thailand, Maleisië, Cambodja, Indonesië en eventueel de Filipijnen willen aandoen.
Welke inentingen hebben jullie gehaald voor een aantal maanden backpacken in Zuid-Oost Azië?
Nu weet ik dat de Hepatitus-vaccinatie aanbevolen is en dat die een aantal herhalingen nodig heeft?!
Hoe kan ik dit oplossen? Zou ik bijvoorbeeld de eerste inentingen in Nederland kunnen halen en de vervolg inentingen in Thailand?
Of moet ik mijn plannen toch uitstellen tot volgend jaar omdat ik nu wat weinig voorbereidingstijd heb?
Neem gewoon contact op met de GG&GD. Voor levenslange bescherming heb je inderdaad 3 vaccinaties nodig, maar als je je voor vertrek twee keer kan laten vaccineren dan ben je ook al een aantal jaar (of maanden?) beschermd. Dan kun je of op reis of na terugkomt de rest doen.
Houd er verder rekening mee dat je niet elk land binnen komt met een enkele reis. Thailand en de Filipijnen zijn daar voorbeelden van. Zorg dus dat je voor deze landen een onward ticket hebt!
Ik ben van plan om ongeveer het zelfde te gaan doen. Ook eigenlijk last minute besloten… Ik zou je niet te veel zorgen maken over de inentingen, hier is altijd wel iets voor te bedenken. Dus gewoon sowieso gaan
Ik zelf heb de nodige inentingen alwel, maar voor hepatitis a/b heb je inderdaad 3 vaccinaties voor lange bescherming.
Ik had er zelf ook maar 2 gehaald voor ik mijn eerste vakantie naar Thailand had gepland, hiervoor had ik 2 hepatitis prikken binnen ± 5 weken. Verder had ik een DTP en tyfus inenting, deze kun je tegelijk halen met je Hepatitus inenting. Dus waarschijnlijk zul je 2x moeten voordat je op reis gaat. Maar dat zul je wel te horen krijgen bij de ggd.
Veder zal je ook over Malaria preventie na moeten denken.
Heb je al een idee hoe/waar je als eerste begint met backpacken?
Ik heb toevallig tickets voor retour Bangkok gezien die vrij goedkoop zijn! Nadeel is je moet wel een “eind” datum moet weten…
Ik heb toch besloten om nog een jaar flink te sparen in NL, om dan oktober volgend jaar een enkeltje Bangkok te kopen en dan wellicht helemaal rond de wereld te gaan. Dat betekent wel dat ik nu de tijd heb om alle inentingen te halen, dat scheelt weer.
Jij veel plezier! Ik kijk er vreselijk erg naar uit
Ah goed idee, dan kan je je ook nog wat beter voorbereiden! Ik ben nog aan het denken wanneer ik wil gaan… Maar ga sowieso voor volgend jaar zomer. Ik snap dat je er naar uit kijkt! Backpacken / South e Asia zijn twee geweldige dingen