Ontmoeting met een fan van Zuid-Afrika

Hallo allemaal!

Mijn naam is Rosa en ik ben 22 jaar. In juli afgestudeerd aan de Hogeschool Windesheim, Journalistiek (ja, die slechte opleiding :P). Ik ben van plan om volgend jaar deze tijd (liefst oktober) te vertrekken naar Zuid-Afrika voor een lange reis. Ik wil starten in Johannesburg of Pretoria, en dan met de BazBus van daar via de binnenlanden en langs de kust van Durban etc naar Kaapstad.

Hier wil ik ongeveer een half jaar voor uittrekken (afhankelijk van mijn beschikbare budget). Nu is het nog niet veel meer dan een plan en zit ik met een aantal vragen waarbij jullie mij hopelijk kunnen helpen.

Ten eerste weet ik weinig over Jo’burg, behalve dat de stad bekend staat als levensgevaarlijk. Vandaar dat ik misschien op Pretoria wil vliegen. Weet iemand of Pretoria inderdaad minder gevaarlijk is? En hoe gevaarlijk is Joburg eigenlijk? Ik ben vorig jaar 3 weken in Kaapstad geweest, dus weet niet heel veel van andere steden.

Verder vraag ik mij af wat je als budget aan moet houden voor een halfjaar. Ik weet wel ongeveer wat de kosten zijn in Kaapstad (maximaal een tientje voor een nacht in een hostel), maar voor de rest van het land heb ik geen idee. Heeft iemand misschien eerder in Zuid-Afrika gereisd?

Ten derde ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen met de BazBus. Ik kies voor deze optie omdat het me niet helemaal pluis lijkt om als vrouw alleen te gaan reizen in Zuid-Afrika. Via deze weg weet ik in ieder geval zeker dat het vervoer van en naar plekken goed geregeld is.

Alvast super bedankt, ik heb er megaveel zin in om gewoon weg te gaan met een backpack op mijn rug en een zonnebril op mn bakkes hahahah.

Baie dankie!

Hallo Rosa, welkom op Wereldwijzer!

Wat een mooi voornemen om een half jaar door Zuid-Afrika te reizen. Je zou eens een kijkje kunnen nemen op het Zuid-Afrika Forum. Daar kun je ervaringen lezen van anderen en er je eigen vragen stellen. Veel plezier met de voorbereidingen en met je reis.

Groetjes, Leontien

Leontien, dankjewel! Ik zag het ZA-forum net voorbij komen inderdaad, dankjewel. Ik heb het bericht hier op geplaatst.