Wij gaan in oktober naar Zuid Afrika en willen reizen met de bazzbus.
wie heeft hier ervaring mee 23 dagen van johannesburg naar kaapstad.
Nu beginnen wij in pretoria en gaan daarna 4 dagen naar het krugerpark, vervolgens willen wij richting drakensbergen, is het dan verstandig om eerst weer naar pretoria of johannesburg te gaan of met de lokale bus…?
ook willen wij de panarama route doen maar weten niet hoe wij die in moeten plannen! wie heeft er ervaring met de basbuzz en welke route hebben jullie gedaan?
Ik heb geen ervaring met de basbus, maar wel een berekening gemaakt om te kijken wat het verschil zou zijn als we een auto huren. En dit vrij kleine verschil was het de vrijheid die je met een auto hebt dubbel en dwars waard. Wij twijfelden eerst ook, ik ben het eigenlijk gewend ook altijd met het ov te reizen…
Natuurlijk persoonlijk… Maar wellicht is het de berekening waard
Bedankt voor je reactie! wij gaan niet echt voor de prijs met de bazzbus maar meer omdat het vermoeiend is om zelf te rijden en het ook nog steeds afgeraden word omdat het gevaarlijk is! daarbij ben ik zelf niet zo’n held in auto rijden! maar ik begrijp het helemaal met een auto heb je veel meer vrijheid! welke route heb jij gedaan in Zuid Afrika?
Wij gaan in oktober. Mijn route staat in een andere post als excel en pdf file geplaatst Voor ons dus ook nog een verrassing!
Wij hebben beide geen hekel aan autorijden en houden erg van onze vrijheid… Het gevaar schijnt reuze mee te vallen als je gewoon een beetje oplet
o ok! leuk, wij hebbend de route nog niet helemaal gepland zijn pas bij dag 5! waar kan ik jouw route vinden?? kan je een link plaatsen? ik ben wel benieuwd! hoeveel dagen gaan jullie? wij gaan 23 dagen.
Bedankt! ziet er goed uit, hier hebben wij denk ik wel wat aan…! hebben jullie deze route door een reisbureau laten samenstellen of zelf samengesteld? jullie gaan niet naar drakensbergen zie ik… wij twijfelde daar ook over! verder gaan wij ongeveer hetzelfde doen, jullie 3 dagen langer! jullie vliegen ook vanaf brussel en dan via londen? Leuk dat ik eindelijk iemand gevonden heb die nog naar afrika gaat… ik heb gekeken op het forum, maar de meeste topics zijn van 2010! trouwens je lijst van overnachtingen kan ik niet openen omdat het winrar is heb je deze ook in word document?
Graag gedaan! Ja ik denk dat wij in drakensbergen snel verveeld zijn… mooi, maar voor ons niet genoeg… En praktischer om over te slaan, dus uiteindelijk een makkelijke keuze voor ons. Heb de route volledig zelf samengesteld, met behulpt van de mensen op dit forum uiteraard
Stuur me even een privebericht met mail adres, dan stuur ik je de excelfile.
Ik ben heel benieuwd wie jou alle verhalen hebben verteld over het gevaar van zelf autorijden? Veelal zijn dit mensen die nog nooit in Zuid-Afrika zijn geweest en op bijvoorbeeld verjaardagen precies weten hoe het zit en zelf nog nooit verder zijn geweest dan de Belgische Ardennen of de Costa del Sol
Als je je normale gezonde verstand gebruikt is er niets gevaarlijks aan. Rij alleen niet in het donker, neem geen lifters mee, en stop niet op afgelegen lokaties als er mensen langs de kant staan die ogenschijnlijk je hulp nodig hebben.
Met de bus kom je nergens en zal je altijd weer op zoek moeten naar iemand die je verder kan brengen. Een leuk klein autootje brengt je overal en is erg goedkoop in Zuid-Afrika, kijk bijvoorbeeld maar eens bij Eautohuur : Goedkoop Auto Huren, Vergelijken Huur Prijzen - Rentalcars.com
Ik heb mijn hele reis inmiddels uitgestippeld en geboekt wat vooraf nodig is om nog enige flexibiliteit te behouden. Alleen de autohuur vindt ik lastig… Er is zoveel verschil tussen de voorwaarden van de verschillende aanbieders en deze worden op geen enkele site helemaal duidelijk vergeleken. De prijzen lijken redelijk gelijk te liggen, maar ik kom niet graag voor verrassingen te staan wat betreft kosten ter plaatse voor bijvoorbeeld rijden door Swaziland en one way fee.
De one way fees liggen bijna altijd tussen de 500 en de 1000 ZAR. De auto meenemen door Swaziland is bijna altijd gratis. Als je aangeeft dat je door Swaziland rijdt bij het ophalen van de huurauto dan krijg je een permit mee, dit briefje geeft je toestemming om door Swaziland te rijden. Er wordt overigens bij de grensovergangen nooit naar gevraagd.
Als je bij eautohuur een auto huurt kies dan altijd voor de extra verzekering zonder eigen risico zoals vermeld bij de auto’s. Mocht je schade maken dan kan je bij eautohuur de kosten terugkrijgen die je gemaakt hebt. Als je bij eautohuur een huurauto zoekt dan kan je de prijsopgave laten mailen. Je krijgt dan al automatisch een boekingsnummer. Als je dan belt met hun servicedesk en dit nummer doorgeeft dan kunnen ze je vertellen bij welke maatschappij de auto gehuurd wordt en welke voorwaarden precies gelden.
Hallo, ik ga samen met mijn mama in november 3 weken naar Zuid-Afrika. Van Johannesburg naar Kaapstad. Hebben ook zelf een auto gehuurd. Veel leuker, de vrijheid die je dan hebt!
Groetjes!