Ik ga eind april naar zuid afrika om vrijwilligerswerk te doen. Daarna heb ik twee weken de tijd om rond te trekken. Dit wilde ik met de BazBus gaan doen. Graag zou ik wat ervaringen horen betreft het reizen en plannen van de BazBus. Is het verstandig om nu al de bus te regelen en hostels te boeken? En waar kan ik dit het beste doen. Daarnaast wat zijn op de route van Durban naar Kaapstad goede plekken om naar toe te gaan. Ik wil iig nog twee dagen surfen in jefreys bay verder heb ik nog geen plannen. Alle tips/ervaringen zijn welkom.
Ik ben in 2009 met de Bazbuz gereisd. Ik heb toen besloten om mijn hostel niet allemaal vooraf vast te leggen. De bazbuz stopt bij verschillende grotere hostels, en daar is meestal wel plek. Daarnaast zijn er natuurlijk ook heel veel hostel die niet met de bazbuz samenwerken waar je ook terecht kan.
@niesss Ga jij daar alleen stage lopen of ook een deel met de bus reizen. Zelf ga ik vanaf 16 mei met de bus van Durban naar Kaapstad. Wie weet komen we elkaar wel tegen. maar laat iig maar weten als je tips hebt.
@ jenny bedankt voor je reactie, waar had jij je busticket geboekt? wel vooraf? Heb jij nog dingen waarvan je vind dat die echt de moeite waard zijn om te zien/bekijken?
En, ben je aan het aftellen om te vertrekken? De bazbus is de ideale manier om rond te reizen in Zuid-Afrika als je alleen bent, maar wel vrij duur. Het is niet nodig om nu al de bus te boeken. Doe dat maar een paar dagen voor je vertrek op je road trip. Na pasen is het vrij rustig in de verschillende backpackers en ook op de bus. Er zijn zoveel interessante stops en backpackers op de weg. Neem een kijkje op www.coasttocoast.co.za. Daar vind je een lijst met alle backpackers en hun beschrijving. Je kan ook via deze site backpackers boeken.
Kijk ook op dit forum op andere posts. Ik schrijf persoonlijk nogal vaak over de BazBus. Nogal overdone om dit telkens weer opnieuw te doen denk ik. Maar ik denk dat je die posts ondertussen zelf ook zeker al wel zult hebben gevonden.
Heel veel plezier met de voorpret en straks ook met je verblijf in Zuid-Afrika!
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com