Wie heeft er ervaring met de Bazbus in Zuid-Afrika??
Ik zou graag het volgende weten:
-Hoe is deze manier van reizen bevallen?
-Is het makkelijk om de bus te reserveren?
-Moet je hostels langs de route van te voren reserveren (vanuit Nederland al) of kun je dit ter plekke regelen (niet reserveren of slechts enkele dagen van te voren)
-Hoe lang moet ik uittrekken voor de route Kaapstad-Durban? En voor Kaapstad-Johannesburg (via Swaziland)?
-Hoeveel geld ben je per dag ongeveer kwijt voor hostels, eten, excursies, etc. (los van het busticket dus)?
-Tips voor leuke hostels, bezienswaardigheden, etc.
Ik heb in sept 2004 gebruik gemaakt van de Bazzbus tussen Durban en Port Elisabeth. Mij is t goed bevallen. Je leert snel veel mensen kennen, veel gaan naar hetzelfde hostel als jij. Ik heb er zo’n 10 dagen over gedaan om van Durban naar Port Elizabeth te reizen maar dat hangt natuurlijk af van wat je allemaal wilt zien.
De bus heb ik ter plekke in Durban geboekt, de avond voordat ik wilde vertrekken. Ook dit hangt denk ik af van de tijd van het jaar wanneer het druk is. Kaapstad-Durban zou ik toch wel 2.5 a 3 weken voor uittrekken, er zijn zoveel mooie dingen te zien daar. Kaapstad-Johannesburg gauw 6 weken wil je veel dingen kunnen zien en doen en niet te veel in n rush leven.
T geld dat je per dag kwijt zult zijn: reken op 10 euro per nacht, dan zit je wel goed. Eten 7 euro als je nog ns gebruik wilt maken van lekkere maaltijden die de kok in n hostel voor je kan bereiden. Excursies, pff, kunnen soms toch vrij prijzig zijn, dwz Nederlandse prijzen voor bijvoorbeeld paragliding maar dat hangt dan ook weer af van waar je dat gaat doen.
Tips: Hermanus, Tsitsikamma NP, Addo Elephant Park, Port St Johns (wel t hostel vlak bij t strand pakken, ben ff de naam kwijt maar de Lonely Planet vermeldt dat wel)
Ja ziet er wel grappig uit, zijn toevallig nu in mijn hostel. Enorme bus trouwens.
Je kunt heel makkelijk gewoon opstappen enzo, dat is geen probleem, en ook hostels lijkt me geen probleem. Je bent natuurlijk wel beperkt met hun schema, je kunt ook vrij makkelijk en redelijk goedkoop zelf een auto huren, maar ja dat is weer iets duurder misschien, ligt eraan hoelang je hier bent.
Ik ga in maart van Johannesburg naar Kaapstad reizen. Waarschijnlijk wel met de BazBus. Ik zal al dat je hem ook daar terplekke kan boeken. Weet iemand of dit te doen is? Of heb je dan kans dat hij al vol zit?
En hoe zit dat met Hostels. Moet je die van tevoren boeken?