Ik ga 21 maart 2010 naar za en dan blijf ik tot de 27ste in johannesburg bij familie daarna wil een 7 dagen pas nemen om vervolgens naar kaapstad te reizen, iemand al een keer gedaan met de bus klinkt leuk! En nelspruit hoe zit dat om het kruger park te bereiken heb je daar hostels of b&B waaruit je een dag tour kan boeken? alvast bedankt:zon02:
Het is wellicht mogelijk om een dagtrip naar het Kruger te boeken in Nelspruit, maar houd er rekening mee dat je dan slechts een paar uurtjes in het park kan zijn. Het Kruger is geen dierentuin, de beesten zitten niet allemaal klaar op een rijtje, dus ik echt ook wat tijd voor het zoeken van wild uittrekken. Zelf ben ik 2.5 dag (en 2 nachten) in Kruger geweest, en zelfs ik heb niet alle beesten gezien waar ik stiekem toch wel een beetje op gehoopt had - goed reden om terug te gaan
Je kan vervolgens van Nelspruit naar Swaziland naar Durban naar Port Elizabet naar Kaapstad, maar dat duurt dus 4 dagen/3 nachten. Of je gaat terug naar J’burg, en dan naar Kaapstad. Ik denk echter dat wanneer je vast blijft houden aan die pas van 7 dagen, dat je alleen maar (lang) in de bus zit en weinig tijd hebt om verder dingen te zien. Zonde! Als je de tijd hebt zou ik er dan ook echt voor kiezen om een pas van bv 14 dagen te nemen, Zuid-Afrika is nu eenmaal een stuk groter dan Nederland.
De Baz Bus is verder wel een handige manier om je te verplaatsen. Ze halen je op en zetten je af bij je hostel, aardig binnen de geplande tijden. Plaatsen zijn makkelijk te reserveren, en de bussen zijn best comfortabel. Er wordt gestopt om te eten en te drinken (of om het te kopen) en om te plassen. Bovendien kan het een manier zijn om mensen te leren kennen.
Hi Craig,
Als je per sé met een bus rond wilt rijden in Zuid-Afrika, doe het dan inderdaad met de Baz Bus vanwege alle al eerder genoemde voordelen. Vrienden van ons hebben dit eerder dit jaar gedaan en dat is ze prima bevallen. Met name het feit dat ze je einde van de dag ergens bij een hostel / B&B afzetten in plaats van op een wazig busstation, is een zéér grote pre.
Voor Kruger Park zou ik zelf ook iets meer tijd uittrekken dan 1 dagje want het is veel te groot, te gaaf en te veelomvattend om hier slechts een paar uurtjes te verblijven. In Nelspruit kun je ongetwijfeld ook 2 of 3-daagse safaritochten boeken. Ik zou dat wel van tevoren alvast een beetje uitzoeken zodat je niet onnodig tijd verliest in Nelspruit. Zo’n leuke plaats is dat nu ook weer niet
Groetjes en alvast heel veel voorpret bij het uitpuzzelen van je reis,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com
Vrienden van ons hebben dit kort geleden nog gedaan en was ze zeer goed bevallen. Kijk maar even op http://www.bazbus.com/
veel sus6 met je plannen.
groet uit kyalami:zon02:
Bedankt voor de reacties en tips, ik heb uiteindelijk toch een andere route gepland nog wel een paar dagen met de baz bus maar een hele andere route maar wel 10 keer leuker hehe,:zon02:
Groeten uit nat Nederland!:mad:
Wat is de alternatieve route geworden. Ben toch wel echt benieuwd, als hij 10x leuker is;)