Over iets meer dan een maand zullen we naar Zuid Afrika gaan om daar voor 4 of 5 weken rond te reizen.
We hebben wat informatie gevonden over de Baz Bus die ons wel handig, en betaalbaar lijkt. Wij willen de Baz Bus Flexi pas gebruiken die ook een safari bevat alleen vragen wij ons af of deze safari niet een beetje té budget is. We gaan daarvoor al naar Kenia en Tanzania en zullen daar ook een aantal gamedrives doen, maar willen Krüger niet overslaan.
We kunnen helemaal geen ervaringen vinden op het internet over de safari die Baz Bus aanbiedt. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
We lezen wel goede reviews over Baz Bus zelf en het hop-on hop-off principe. Is het echt zo makkelijk en goedkoop of heeft iemand een superadresje voor het huren van een auto voor een paar weken? (Europcar.co.za pakt iig een stuk duurder uit dan de Baz bus voor 2 personen).
Met de baz bus is het goed te doen allemaal. Om een safari dan te doen moet je gewoon met de baz bus naar Nelspruit gaan en dan kan je vanaf daar allemaal safari trips regelen, ik denk dat die plek wel het dichtst bij Kruger ligt. Voor de rest is het met de baz bus gewoon heerlijk reizen, je komt veel mensen tegen, hij haalt je op en zet je af bij een hostel, lekker makkelijk allemaal. Het enige nadeel is dat ie sommige routes niet elke dag rijdt, en dat je dan ‘genoodzaakt’ bent om ergens een extra dag te verblijven, en dat is als je niet zo heel veel tijd hebt wel een beetje zonde.
Bedankt voor je reactie en je ervaring met de Baz Bus!
We weten dat we inderdaad in Nelspruit of in Johannesburg een safari kunnen boeken voor Kruger, maar we doelen op de safari die inclusief is bij de Baz Bus als je een Flexi-tour boekt bij hun. http://www.bazbus.com/RouteSelect.aspx?Route=Flexi2
Heeft iemand daar ervaring mee?
ik was vorig jaar in Z-A en omgeving. Heb een paar bussen gepakt van hier naar daar, intercape e.d. stuk goedkoper dan de Bazbus, dan kom je eigenlijk alleen maar toeristen tegen. Als ik mijn rijbewijs mee had gehad, had ik het wel geweten! Kost misschien iets meer, maar je kan heen waar je wilt, even stoppen als je moois ziet en je hoeft niet ‘verplicht’ te wachten. Veel meer vrijheid in mijn ogen!