Safari kruger vanaf bazbus stop

Hoi,

wij gaan komende zomer met de bazbus rondreizen door zuid-afrika. We willen graag een safari door krugerpark maken vanaf bijvoorbeeld nelspuit of sabie. (daar komen we met de bazbus).

Weet iemand een goede organisatie waarmee je, bijv vanaf een backpackers, een safari naar kruger en blyde rivier canyon kan maken?

Ik vond funky monkeys op internet, iemand daar ervaring mee?

Groetjes marije en tessie

De safari van de bazbus zelf is mij uitstekend bevallen.
2 nachten in het Krugerpark en 1 in een luxe hotel in Nelspruit waarna je een rondrit krijgt langs mooie uitzichten zoals God’s Window en the bridal view enzo.

Heel veel plezier!!

Ik heb zelf in nelspruit backpackers geslapen was goed te doen. Vanaf hier waren de tours naar het krugerpark goed geregeld. Misschien is dat vanaf funkymonkey ook wel zo. Daar zou ik ze even voor mialen. Over het algemeen vertrekt er vanaf ieder hostel bijna iedere dag een tour naar het kruger. Je kunt zelf bepalen hoe veel dagen je blijft. Je slaapt dan in een tentenkamp in het kruger, en dan krijg je 3 of 4 tours op een dag. Een heel vroeg sochtends, later in de ochtend, in de namiddag, en savonds kan soms ook. Echt heel leuk. Mail of bel het hostel ff. Bellen naar Z-A kan heel goedkoop met de belpiraat. (www.belpiraat.nl) Ik geloof 8 ct. per minuut en dan kunnen ze je vanalles vertellen!
Veel plezier! Jullie gaan vast een geweldige reis tegemoet in dat prachtige land…

Hoi Marije en Tessie,

Leuk dat jullie met de bazbus gaan reizen. Er is een boekje ‘Coast to Coast’ dat de ultieme backpackersguide is voor iedereen die met de Bazbus reist. Vraag hem aan via www.coastingafrica.com of mail ze via [EMAIL=“travel@coastingafrica.com”]travel@coastingafrica.com De schrijvers van dit handzame pocketboekje zijn echt (positief) gek en schrijven de mafste dingen. Erg relaxt allemaal.

Ik heb even in dit boekje voor jullie gekeken en vind in Sabie de volgende mogelijkheden. Heb voor Sabie gekozen omdat het een veel leuker dorpje is dan Nelspruit. Dat is een echte stad en vind ik persoonlijk veel minder gezellig dan Sabie of Graskop of Hazyview. Sabie is ook een zeer sportief dorpje en er worden veel activiteiten georganiseerd. Enfin, overnachtingen en waar je ook kunt informeren naar safaris en andere activiteiten / tours:
Billy Bongo Backpackers, www.billybongo.co.za
Sabie Backpackers Lodge & xtreme adventures, www.sabiextreme.co.za
Koka Moya and Green Castle Adventures (Graskop), www.come.to/graskop

Helaas ken ik deze locaties niet persoonlijk (alleen de plaatsen zelf) maar wellicht dat je je een goed beeld kunt vormen via de websites.

Groetjes en alvast veel plezier bij de voorpret!
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com

Dank je wel voor de leuke reacties! Hartstikke goed!

Nog wat vraagjes, wie weet weten jullie dat ook:

Hoe duur is zo’n safari ongeveer vanaf Sabie? Voor ongeveer 3 dagen? Wij zijn idd van het ‘echte’ afrika, zo min mogelijk toeristen dus!

Heeft iemand ervaring met Lesotho? Is dat de moeite waard, kan dat vanaf Drankensbergen?

En Mozambique? Is dat de moeite waard om mee te pakken en zo ja, wat moeten we niet missen?

dank jullie wel!!

Hoi Marije,

Vanaf Sabie kun je net zo lang op safari gaan als je wilt. Alleen zul je in Kruger Park wél mede toeristen tegen komen, zeker in juli-augustus! Dat valt niet te vermijden.
Lesotho is zeker de moeite waard. Totaal anders. Ik weet niet vanaf welk (backpackers) adres dit zal kunnen. Zul je vast kunnen googlen.
Mozambique is ook mooi maar zou ik zeker alleen maar met een georganiseerde toer vanuit Nelspruit of Komatipoort doen. Strand daar (incl. veel duik- en snorkelplekken) is zeer mooi en nog niet zo druk als op bepaalde plekken aan Zuid-Afrikaanse kust. En lekker in de Indische oceaan - fijne temperatuur.

Groetjes,

Hoi Natascha,

Dank je wel voor je leuke en snelle reacties, hartstikke fijn!

Ach, het is onvermijdelijk toeristen tegen te komen natuurlijk…logisch. Maar de ergste plekken willen we toch proberen te vermijden.

Is het denk je ook mogelijk om vanaf Sabie een taxi o.i.d. te nemen naar het kamp Pretoriuskop? En dan vanaf daar gamedrives ed te maken?

En heb jij enig idee of Sodwana Bay de moeite waard is?

Dank je wel weer!

Ik zou voor vragen over uitstapjes vanuit Sabie één van de backpackers lodges / hostels een mailtje sturen. Dan kun je ook direct vragen welke activiteiten / tours / safaris zij aanbieden en hoe de prijzen daarvoor liggen.
Sodwana Bay ken ik zelf niet dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Sorry! Wellicht dat iemand anders je hierover kan mailen.

Groetjes,
Natascha / www.zazoetravel.com

*Is deze bazbus eingelijk het goedkoopste vervoermiddel die er is? En wat is ongeveer de gemiddelde prijs van een hostel ? *

Met vriendelijk groet U-Nes

Beste U-nes,

Weet niet of BazBus de goedkoopste is, maar zeker een van de beste opties als je met openbaar vervoer door Zuid-Afrika wilt reizen. Ze zetten je vaak ook bij de hostel af zodat je niet nog een heel eind moet lopen of moet zoeken.
Alternatieven zijn er ongetwijfeld maar ik denk dat de overwegingen niet alleen maar op geld moeten zijn berust. In dit land is je veiligheid ook een issue. Liften is zeker een goedkoper alternatief maar zou ik je persoonlijk niet aanraden…

Prijzen hostels / backpackers: dorms (slaapzalen) van 70 - 140 rand per persoon per nacht en kamers vanaf zo’n 150 rand per persoon per nacht.

Groetjes,