Mijn vriend en ik reizen binnen een maand naar Zuid-Afrika.
We willen de trip Johannesburg-Kaapstad aanpakken ZONDER auto, wat precies niet veel voorkomt… En dit op z’n backpackers-manier. Ongeveer in 20 dagen, zonder het bezoek aan Kaapstad.
Iemand tips? kennis van plaatsen waar bussen rijden? of iemand die een auto wil delen?
Na Kaapstad reizen we naar Windhoek, Namibia. Daar hebben we wel een jeep gehuurd voor de trip Namibia-Botswana.
De Bazbuz is inderdaad een goed alternatief. Echter kun je zoals eerder gezegd niet overal komen.
Daarnaast vraag ik me af of het goedkoper is. Wij hebben 28 dagen een auto gehuurd via Kilroy travel en hiervoor slechts € 550,- betaald. Dit was incl. extra bestuurder, verzekeringen, one way fee, etc. En de benzine is ook erg goedkoop.
Goed om over na te denken dus.
Benzine is hier R 12.10 dus ongeveer E 1,20 per liter, helaas niet meer goedkoop hoor. Verwacht wordt dat er juni de benzine weer R 0.50 goedkoper wordt.
Mooie plannen maar vergeet alsjeblieft inderdaad het idee om eventueel te gaan liften hier!
BazBus is wel goed alternatief. Die brengt je ook naar je hostel zodat je niet in het donker ergens op een vaag busstation eindigt…
En ik vraag me ook vaak af of het huren van een (kleine) auto niet goedkoper is als je met zijn 2tjes de kosten kunt delen. Maar dat is snel uitgezocht natuurlijk.
Ander voordeel van de BazBus is wel dat je veel (jonge) mensen leert kennen die allemaal met een mooie reis bezig zijn. Samenreizen - of voor een bepaald traject - is vaak erg gezellig.
Groetjes en alvast heel veel plezier,
Natascha Snelder | www.zazoetravel.com