Van 10 juli tot 31juli/1aug willen een vriendin en ik van Johannesburg naar Kaapstad reizen. Dit is dus in 3 weken tijd en zoals het er nu uitziet gaan we met de BazBus.
De route is:
Johannesburg – Kruger??? – Swaziland – Durban – Kokstad / Shuttle naar Southern Drakensbergen – Mthata / Shuttle naar Bulungula – Port St Johns – Chintsa – Plettenberg bay – Hermanus – Kaapstad.
Ik twijfel een beetje over Kruger. Het is natuurlijk geweldig, maar wel behoorlijk duur.
Is deze route haalbaar in 3 weken? Is het een leuke/goede route? Missen we nog hele belangrijke dingen? Of kunnen we juist dingen beter weglaten?
Moet haalbaar zijn in 4 weken, met eigen vervoer. Wile je niet lang in de auto/bus zitten zou ik toch een niet al te lange route nemen. Wat langere tussenstops (2 nachten) nemen. De afstanden hier zijn gewoon erg groot en er is zoveel te zien. Dus gewoon nog een keer terug komen dan maar.
Is heel goed te doen hoor! Heb ongeveer dezelfde route gereisd in 23 dagen met eigen vervoer. Af en toe wel doorrijden en soms jammer dat je ergens afscheid moet nemen maar aan de andere kant zie je wel ongelovelijk veel!
Ik vond zelf de Drakensbergen niet heel interessant in vergelijking met de rest, maar dat is natuurlijk ieder voor zich. Verder zou ik het Addo Elephant Parc niet overslaan in de buurt van Port Elisabeth. En Tsitsikamma is ook echt schitterend, maar daar kom je langs.
De route is inmiddels wel iets aangepast…We hadden het idee toch teveel te willen, zeker met de BazBUs die niet alle dagen rijdt.
Dit is de route nu:
Johannesburg – Northern Drakensbergen – Durban – Mthata / Shuttle naar Bulungula – Port St Johns – Chintsa – Port Elizabeth/Addo - Plettenberg bay – Kaapstad.
Wij gaan ook met de bazzbus 23 dagen. hoe is de reis met de bazz bus jullie bevallen… wij zijn nog bezig met het plannen van de route! en hoe was drakensbergen?