De knoop is eindelijk doorgehakt, we gaan deze zomer (eind aug - sept) een rondreis maken in ZO-Azië voor één maand. Na twijfels over de VS en Canada, hebben we voor de meest budget-vriendelijke optie gekozen.
Ik heb reeds een schema samengesteld, waar we 4 landen zullen doorkruisen. We zijn meer het type van reiziger die niet graag stil zitten, dus het mag vooruitgaan. We vinden het dan ook niet erg om af en toe een halve dag in een bus te zitten.
Dit is ons schema :
25/8 : Aankomst bangkok (6u30)
26/8 : Bangkok
27/8 : Bangkok
28/8 : Reis naar Khao Yai
29/8 : Khao Yai
30/8 : Khao Yai
31/8 : Vertrek naar Siem Reap
1/9 : Angkor wat
2/9 : Angkor Thom
3/9 : Vertrek Phnom Penh
4/9 : Phnom Penh
5/9 : Vertrek Cai Rang
6/9 : Cai Rang
7/9 : Cai Rang
8/9 : Vertrek Ho Chi Minh
9/9 : HCM
10/9 : HCM
11/9 : Vertrek vliegtuig Air Asia naar Kuala Lumpur
12/9 : KL
13/9 : KL
14/9 : Vertrek Camoron Highlands
15/9 : Camoron Highlands
16/9 : Vertrek Penang
17/9 : Georgetown
18/9 : Boot Langkawi
19/9 : Langkawi
20/9 : Langkawi
21/9 : Boot Penang
22/9 : Vliegtuig Air Asia naar Bangkok
23/9 : Bangkok
24/9 : Vertrek Bangkok
Onze vragen :
- Voor welke landen hebben we een visum nodig, waar vinden we die? Moet alles op voorhand of zijn er bepaalde plaatsen in het schema om ze te bemachtigen?
- De transfer van Khao Yai naar Siem Reap. Is die makkelijk te doen, of gaan we gedwongen zijn om terug naar bangkok te gaan en vandaar een bus te nemen?
- Iemand ervaringen met Khao Yai? Zijn er dagtochten te doen? We zouden graag iets meer hierover weten, want de lonely planet is nogal kort van stof.
- Transfer Phnom Penh en Cai Rang. Is die ook makkelijk te doen, of wordt het eerst naar Ho Chi Minh? Ik dacht dat het mogelijk was de Mekong af te varen vanaf Phnom Penh?
- Iemand ervaring met Air Asia? Is het met een Ryanair-systeem, waar we op voorhand tickets moeten afdrukken? Zaken waar we moeten op letten om geen extra kosten te maken? Moeten we vroeg op voorhand op de luchthaven zijn?
- Iemand ervaring met de verbinding van Penang naar Langkawi? Hoe lang/ver is de boottocht? Kostig?
- Langkawi lijkt mij een zalige en rustige afsluiter van de reis om te relaxen. Toch zouden we graag weten wat hier allemaal te doen is?
Mocht je antwoorden weten op één van mijn vragen, laat het me zeker weten!
Alvast bedankt
Groetjes