ons reisschema

Ik zie dat meer mensen hun reisschema op het forum zetten, dus waarom ik niet.
Wij (jonge 50-ers) hebben veel gereisd maar het laatste bezoek aan Thailand is al weer ruim 15 jaar terug en daarom willen wij in februari 2011 naar Thailand waarbij de belangstelling in het bijzonder uitgaat naar het noorden. De laatste jaren is ons reismotto dat we niet alles hoeven te zien maar dat we op een relaxte manier willen genieten van de sfeer van het land, de natuur, de cultuur en het eten. We verkeren in de omstandigheid dat we het ons kunnen veroorloven om comfortabel te reizen (bijv. interne vluchten in plaats van een spotgoedkope bus) en te overnachten (> 100 euro per kamer/nacht). Wij denken aan 4 tot 5 overnachtingen in Bangkok, 5 in Chiang Mai en 5 in Chiang Rai om vanuit die plaatsen zowel de stad als de omgeving te bekijken. Verder overwegen we om de reis te beginnen met een dag of 5 in een badplaats. Wij zijn weliswaar geen strandtypes, maar het lijkt ons wel een aardig idee om een paar dagen te acclimatiseren. Iemand een suggestie voor een aardige plek? Voel je de behoefte om te reageren, doe dat dan!

Ik persoonlijk zou aan het einde naar het strand gaan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wij zijn vorig jaar naar Koh Chang geweest! Prachtig eiland! Makkelijk te bereiken (ook met vliegtuig, naar Trat met Bangkok Airways) Wij verbleven in het Paradise Resort and Spa. Geweldig resort! Mooie plek, leuke bungalows, vriendelijk personeel, kortom helemaal top! Het eiland zelf heeft voor ieder wat wils. Of je nou 10 bent of 80, vermaken zul je je er zeker!

In Bangkok heb je talloze mooie en goede hotels! Zeker voor de prijs die jij opnoemt. Wij verbleven in het Eastin. Ben heel tevreden over dit hotel. De ligging is niet zo ideaal, bijvoorbeeld niet dicht bij de Skytrain. Maar daarentegen ook niet dicht bij het uitgaansleven. Maar met een taxi of tuk tuk ben je met 5 a 10 minuten in bruisend Bangkok! T is trouwens wel een gezellig buurtje, zeker geen dooie boel ofzo.

Over het Noorden kan ik je niet veel vertellen, daar gaan we “pas” over 2 weken heen;)

Hee “abouwme”,

Jullie stijl van reizen lijkt op die van mij. Hierboven raadt Neyana Ko Chang aan, en dat is prachtig ! Accomodatie is er in alle soorten en maten, evenals stranden. Zit je te toeristisch naar je zin (White Sands Beach) , dan neem je gewoon een ander strand.

Hans.