Ons reisplan

Hallo,

Wij gaan eind oktober naar Vietnam en zijn aan het bekijken wat haalbaar is om in 3 weken te reizen en te zien .
Dit is ons voorlopige schema:

dag 1 vertrek schiphol
dag 2 aankomst Hanoi 12.15 uur
dag 3 Hanoi

Hanoi –Sapa nachttrein

dag 4 Sapa markt, stadje, wandeling
dag 5 Sapa Wandeling

Sapa-Hanoi nachttrein

dag 6 Halong Bay Overnachting op jonk
dag 7 Halong Bay ’s middags terug naar Hanoi

nachttrein naar Hue of 's morgens binnelandse vlucht

dag 8 Hue koningsgraven
dag 9 Demilitarised Zone
dag 10 Hue morgens keizerlijke stad en de citadel
Hue-Hoi An smiddags

dag 11 Hoi An bezichtigen
dag 12 Hoi An An De Champvindplaats MY SON

Hoi An - Nha Trang open tour ticket nachtbus

dag 13 Nha Trang dagje rust strand zwemmen of het stadje bezichtigen

dag 14 Nha Trang - Central Highland – Dalat Easy Riders
dag 15 Nha Trang - Central Highland – Dalat Easy Riders
dag 16 Nha Trang - Central Highland – Dalat Easy Riders

dag 17 Dalat -Ho Chi Min City

dag 18 Ho Chi Min City

dag 19 Cu Chi en evt Cao Dai

dag 20 Mekong delta
dag 21 Mekong delta

dag 22 Ho Chi Min City (Can Gio Mangrove)
dag 23 Ho Chi Min City-Airport vertrek
dag 24 Aankomst Schiphol

We twijfelen over Ninh Bin denken dat het te veel wordt erbij , maar zou kunnen na Halong Bay.
En weet iemand of je de easy riders van te voren moet bespreken of dat je dat op het laatst gewoon kunt boeken als je reis ook echt op schema ligt zeg maar.
Can Gio Mangrove is daar iemand geweest ?? staat bijna nergens beschreven wordt evt dag HCMC of extra dag Dalat met een dag excursie (olifantentocht).
Wij komen op zondag in Sapa aan is het dan juist leuk om die zondagmarkt te bezoeken vanwege de drukte of niet en beter dan een een wandeling te plannen.
Wij hebben verder niks vast staan alleen de 1e overnachting in Hanoi hebben we geboekt.
Evt binnenlandse vlucht willen we op het laatst nog bekijken als dat mogelijk is anders word het de nachttrein.

Graag hoor ik jullie reacties.

Groetjes Rob en Ingrid.

Hallo rob en Ingrid,

Ik heb jullie schema bekeken en ziet er heel haalbaar uit.

Sapa market.
denk dat je de Bac ha market bedoeld op zondag.
Dan zou ik deze overslaan; want deze bevind zich op 70 a 80 km van het treinstation en is ongeveer 2 uur rijden. de markt is ook rond een uur of 1 afgelopen.
wil dan terug naar bijv Sapa stad dan is het weer 3 uur rijden met de bus.
Wordt dan wel een geheel gereis in 24 uur?

Wel goed idee om meteen vanaf Sapa, bij aankomst Hanoi, meteen door te gaan naar halong Bay.

Ninh Binh zit er helaas niet in, mits je wilt gaan strepen, maar ik zie dat je 1 dag van Saigon zou kunnen weghalen. Dan zou ik het gewoon zo laten.

Over de ER

Ik ga er even vanuit dat je met de echte Er op pad wilt en niet met de neppers.
De neppers zijn niet allemaal verzekerd en je door hen op straat aangesproken.
Ook hebben ze geen vergunning om touristische diensten aan te bieden, kan bij een controle wel eens problemen op leveren; bijv het eindigen van de tour en geen verhaal kunnen halen om geld terug te krijgen.

Aangezien je een ER tour vanuit Nha Trang wilt doen naar Dalat.
Je hebt dan 3 mogelijkheden.

Je bent in nha Trang en kan dan gewoon naar hun kantoor toe in nha trang en daar een trip boeken zonder vooraf te boeken; dus via de Nha trang ER ( is ook een officieel bureau.
Weet je ook dat alles goed geregeld is, zoals verzekeringen ed.

Je kan bij een tour vooraf boeken bij de Nha Trang Easy riders

Je kan niet de officiële Dalat ER niet vinden in Nha Trang; dus niet hun kantoor binnenlopen voor een tour.
Deze zit namelijk in Dalat.

Het rijden op de olifanten vind ik zelf niet echt iets waar ik voor zou kiezen.
Vind het zielig voor deze beesten en vind dat het eigenlijk in de buurt komt van diermisbruik. en volgens mij sta ik hierin niet alleen. Daarom zal ik dit dus nooit aanbevelen.

Over de Cao Dai tempel moet je goed over nadenken.
Is best wel een lange rit en ik vond het na een uur wel genoeg en zou het nooit meer doen.

De tempel is wel mooi, maar de dienst heb ik na 30 minuten wel gezien.
Ik was blij dat we privevervoer hadden, moest er niet aan denken dat je daar nog 3 uur moest rondhangen.

Can Gia
Ik ben daar ook ook geweest.
Ook heb ik het diverse malen aangeraden voor een trip vanaf Saigon, maar dat even ter zijde.

Ik denk dat het vooral komt omdat niet veel mensen veel dagen voor Saigon hebben ingepland.
Daarom kom je Can Gio zo weinig tegen.

Meeste mensen beperken zich in Saigon tot de tunnels, soms met Cao Dai, en de stad.
Vandaar gaan de meeste door naar de Mekong, of komen van de Mekong en gaan verder naar het noorden.

Maar Can Gio is een leuke trip, en de moeite waard, zeker wanneer je van apen houd en je dagen over hebt.
Ook kan je een leuk boottochtje maken.

Ook kan je naar Vung tau voor 1 dag.
Boek dan wel altijd een trip met de ferry (1.5 uur enkele reis over het water ) en nooit per auto ( zit je 7 uur in de auto ) en met een gids. Vung Tau is een mooie stad, maar heel uitgerekt langs de kust. De bezienswaardigheden liggen wat uit elkaar en is niet te belopen.

heel mooi daar is bijv. het 'jezusbeeld "ala Rio. Je kan er ook in en je hebt een geweldig uitzicht over de omgeving. je kan ook, met de goede tour, enkele uren zonnen en zwemmen in de zee of in het zwembad van een resort.

Ik hoop dat ik je wat meer informatie hebt gegeven en wat vragen hebt beantwoord?

gr.
Ton.

Hoi Ton, bedankt voor je snelle reactie :chin:.
Olifanten slaan we dus waarschijnlijk over en dat gaan dan Can Gio worden.
We zagen op het forum dat iemand visitekaartjes van de echte ER had, als we aan een visitekaartje kunnen komen kunnen we van te voren contact opnemen en vragen of ze ons in Na Trang op kunnen pikken.
Die zoeken we nog even op, vooraf boeken vinden we best wel moeilijk want stel dat er iets tegenzit of we blijven nog een dag langer ergens hangen.
Cao Dai wordt vaak samen met de chu chi tunnels aangeboden maar die pakken we dan alleen en dan laten we de Cao Dai tempels voor wat ze zijn. We kijken dan we wel hoe we de dag verder invullen.

Ondertussen krijgen we er steeds meer zin in :smile:

Hallo Ingrid en Rob,

Het blijft moeilijk om mensen te adviseren, want ik heb al best veel van Viet Nam gezien de afgelopen jaren.

Maar denk door de Cao Dai over te slaan is best wel een goed idee…

Voor wat betreft de olifanten, ben ik helemaal blij te lezen dat je die ook wilt skippen.
Laat je niet verleiden wanneer je een Er triop hebt geboekt aub.
Hoe minder mensen dit willen, rijden op een olifant, hoe eerder misschien dit misbruik uit de wereld geholpen kan worden en de beesten een wat leuker bestaan kunnen hebben. Bedankt voor het overslaan.

Wat de Er betreft, ik heb via de dalat Er in 2009 ( maart ) met deze een tour gemaakt.
http://dalat-easyrider.com/Home.aspx

Wel geboekt via mijn favoriete vietnamees reisbureau vooraf.

Ben wel een beetje jaloers op jullie.
jullie gaan al over een week of 6, ik moet er nog 14.5 week op wachten voor het vertrek; 22-12-2012.

Ik denk ook je blij moet zijn om nu niet in Saigon te zijn.
Ik heb net een mailtje gekregen van vrienden daar, en het regent daar de gehele dag en worden gewaarschuwd voor een storm.

gr.
Ton.

Hoi Ton, net op de site die je opgeeft van de ER een mailtje naar hen gestuurd.
Jij deed het via een reisburo schreef je.
Is het niet mogelijk om rechtstreeks bij hen te boeken?
En tips worden niet voor niets gegeven he, dat van de olifanten wisten we niet, dus die nemen we ter harte.
We zoeken nog iets anders in de plaats van Cao Dai of we lassen hier nog een rustpauze in.
Over zo,n 9 en een halve week kunnen we dus jaloers zijn op jou want dan is het voor jou nog maar 5 weken en zit het er voor ons al weer op :wink:
Jammer voor de mensen die nu in Saigon zitten.

Groetjes Rob & Ingrid.

Hallo rob en Ingrid,

Natuurlijk kan je rechtstreeks via hen boeken, maar ik geef altijd mijn plan daar aan mijn bureau en laat hen alles regelen. Ik ben van het makkelijke en wil graag alles vooraf geregeld hebben en met zo weinig mogelijk energie. Ben niet zo avontuurlijk daarin.
Heb wel bewondering voor mensen die dit niet zo doen, maar ik kan het niet.

Na hun antwoord en prijs ga ik in onderhandeling over de prijs en dan komen we er wel uit, is de afgelopen 12 keer ook gelukt.

maar misschien kan je de tunnels combineren met de city tour in Saigon; is ook een dag tour.

Citytour kan ook met de bus; kijk even op deze site wat ik bedoel, of via een wandeltour die ik heb bedacht en dan spaar je zo 30 usd minimaal uit
Misschien is Vung Tau ook te doen; nog 1 dag strand voor vertrek.

gr.
Ton.