wij gaan een rondreis maken door Maleisië Thailand en Vietnam.
voor maleisie hebben we 3 weken uitgetrokken.
aankomst vanuit vietnam in KL meteen door naar Mallaca
3 dagen Mallaca
reisdag
5 dagen Endau Rompin
reisdag met stop in Kuala gandah
2 dagen Cameron highlands
reisdag
2dagen Taman nigra
reisdag
1 dag Kota Bahru
reisdag
1dag pulau pinang
reisdag
2 dagen KL en dan terug naar amsterdam
ik wil graag weten wat de ervaring is van mensen over deze plekken ivm of onze inschatting van dagen teveel of tekort is om te zien.
verder is er niks te vinden over verbindingen tussen bepaalde plekken en hoeveel tijd het kost om er tekomen
alle informatie is welkom, alvast bedankt
KL/ Melaka 2 uur bus
http://www.visitmalaysia.nl/endau.htm hier vertellen ze dat het 5 uur vanaf KL is.
Kuala gandah : Langchang is 1 1/2 uur vanaf KL ,dit is de bus naar temerloh en vanaf Langchang moet je zelf vervoer regelen maar er zijn genoeg mensen schijnt die je willen brengen tegen vergoeding.
naarCameron highlands vanaf KL ongeveer 4 1/2 uur
naar Taman nigra 10 uur vanaf CH
Kota Bahru voor 1 dag vanaf taman negara is heel ver
pulau pinang vanaf kota bahru is ook weer 8 1/2 uur
http://www.lonelyplanet.com/malaysia/places hie kun je per plaats wel info vinden over reistijden
ik denk dat de route niet zo logisch is ik zou eerst KL en dan dagje Kuala Gandah, dan KL- Melaka dan het NP en van daaruit mss eerst naar johor bahru of via een andere weg naar Taman negara, dan cameron highlands en van hier naar khota bahru, maar wat wil je hier gaan doen ?
van khota baru naar penang is 8 1/2 uur. en 1 dag penang is heel erg kort, ik zou dan khota baru eruit laten en van CH naar penang gaan.( dit is 6 uur)
Kota Bahru is niet interessant nee, maar de perhentian islands bij Kota Bahru wel. Dit zijn waarschijnlijk de mooiste eilanden van Maleisie met toeristenverzieningen.
daar ben ik het volkomen mee eens. perhentians zijn echt mooi maar het hangt er wel vanaf wanneer je gaat. tijdens het regenseizoen is in het oosten heel veel gesloten.
bedankt voor de info we zullen ons reisschema herzien, we zijn er de maand augustus, dan is het geen regentijd toch?
nee hoor augustus is goed.
maar wat wilden jullie nou kota bharu gaan doen ? of is dit puur omdat je met de trein wilt vanaf taman negara ? dat kan wel hoor is wel een mooie trip alleen in kota bharu is niets , alleen vertrek naar de perhentians.
maar mocht je dit wel willen doen vanaf kota bharu kun je wel naar camaron highlands en dan vanaf daar naar penang.
Ik lees hier over de treinreis van Taman Negara naar Kota Bharu…Zelf willen wij ook naar perhentian island en komen vanaf Taman Negara. Hoelang duurt deze treinreis?? Of is er ook een busverbinding van Taman Negara naar Kuala Besut?? Wat is de beste en snelste route?
ik heb even op internet gekeken, en de eilanden daar zijn idd heel aantrekkelijk. ik denk dat we die pakken de laatste week,even een weekje relax na 7 weken reizen. en erna het vliegtuig van Kota bahru naar KL… maar verder raad je dus aan om in plaats van een rondreis steeds weer terug te gaan naar KL en dan naar de volgende spot?
@travel1984 er rijd idd een jungletrain van taman nigra naar kota bahru, ik kan je niet vertellen hoelang deze erover doet…