Een reis naar China. Wij gaan ook vrienden bezoeken daar en wij voldoen aan de voorwaarden voor de aanvraag van een online visum.
Gsteren de documenten ontvangen via Visum China (https://www.visumchinaonline.nl/e-visum/)
Geen gedoe met extra bemiddelingskosten, geen paspoort in hoeven leveren. Alle documenten stuur je digitaal toe en er wordt een groepsvisum aangemaakt. Wij gaan met vijf personen. Dus in de aanvraag hebben wij een groep van twee en een groep van drie aangemaakt. Door het persoonlijke contact met Monique van VisumChina is hier een groepsvisum van gemaakt en afgegeven. Zeer duidelijke en kloppende tussentijdse communicatie over de voortgang van de visum aanvraag. Keurig bericht van FedEx op het moment dat zij het originele visumdocument in China hadden opgehaald. Met track en trace zodat goed zichtbaar was wanneer het document aan zou komen. Betaling achteraf. De factuur zit een uurtje na de bezorging in de mail. De voorbereiding is uitstekend verlopen en ook de toelichting op het gebruik van het groepsvisum is heel duidelijk. Nu de praktijktest nog. Eind augustus ben ik terug en zal ik mijn ervaring delen.
Zoals afgesproken even een reactie na afloop van onze reis. Het online aangevraagde visum werkte perfect. Bij binnenkomst op de luchthaven wordt de kopie ingenomen. Het origineel heb je gedurende de reis bij je. Dit heb je ook nodig bij het inchecken bij sommige hotels. Bij vertrek wordt het origineel ingenomen door de Chinese douane. Door het gebruik van een online visum is het in je paspoort niet zichtbaar dat je in China bent geweest. Dat is voor vervolgreizen, naar bijvoorbeeld de VS, prettig. Er worden dan over het verblijf in China geen vragen gesteld of er is in iedergeval geen vertraging bij het aanvragen van andere visa. Een enorme aanrader dus, mits je aan de voorwaarden van het online visum voldoet. Eerst even goed nalezen dus op de site: https://www.visumchinaonline.nl/e-visum/
Er zitten wat mij betreft twee enorme beperkingen aan het online visum. Je moet met minimaal twee personen reizen en het verblijf in China moet korten dan 21 dagen zijn.