E-visum / groepsvisum voor China

Wie heeft er ervaring met een zogenaamd e-visum of groepsvisum voor China? Ik heb hiervan te horen gekregen via een visumbureau maar ik weet niet of ik dit kan vertrouwen.

Het lijkt er op dat er een groep wordt aangemaakt waarbij een speciaal visum voor deze groep wordt afgegeven. Tevens zou voor dit visum het niet noodzakelijk zijn om het originele paspoort op te sturen maar dient er slechts een kopie van het paspoort en de reisbescheiden opgestuurd te worden. Zie ook http://visumchinaonline.nl/

Het lijkt een goede oplossing voor de huidige verscherpte eisen van de Chinese ambassade in Den Haag.

Ik hoor graag wie hier meer ervaring meer heeft!

Ter info, het is mij gelukt om een e-visum / groepsvisum aan te vragen voor China.

Je kunt dus een visum voor China krijgen zonder je paspoort op te sturen. Hiervoor was slechts een kopie van mijn paspoort nodig!

  • Op 17 augustus aangevraagd via www.VisumChinaonline.nl
  • Op 30 augustus de bevestiging gekregen dat het goedgekeurd was incluis een digitale kopie van het visum en tevens direct een verzendbevestiging van DHL dat het visum wordt toegezonden.

Dit alles ondanks de gewijzigde voorwaarden! Ik heb wel tussentijds nog een volledige kopie van alle pagina’s van mijn paspoort door moeten sturen. Tevens had ik een eerder visum voor Turkije in mijn paspoort zitten dat niet voor problemen heeft gezorgd!

Ik hoop voor je dat ze bij binnenkomst in China dit elektronische visum herkennen. Ik heb bij de vele keren dat ik me bij aankomst bij de paspoortcontrole in China meldde nooit iets van het bestaan van elektronische visa gemerkt. Iedereen toont gewoon zijn paspoort. Misschien kun je na terugkomst je ervaring melden op dit forum.

Het is geen elektronisch visum, het is daadwerkelijk een papiertje wat je opgestuurd krijgt uit China. Hierop staan je gegevens en zit ook een daadwerkelijk visum geplakt. Feitelijk is het dus een a4 papier met daarop je gegevens en een visum dat je bij je paspoort moet houden in plaats van dat het in je paspoort geplakt zit.

Okay. Ik hoop voor je dat ze het ook daadwerkelijk.als zodanig herkennen. Ook in de hotels e.d. waar ze je paspoort en visum nodig hebben om je een kamer te kunnen geven en er een kopie van maken. Zoals al gevraagd, deel je ervaring even na terugkomst op dit forum.

Terugkomend op mijn ervaringen met het groepsvisum. Dit was allemaal geen probleem! We zijn overal binnen gekomen en mochten China ook weer gewoon verlaten.

Wel werd er op verschillende plekken opmerkelijk naar het visum gekeken. Na een korte uitleg dat het een groepsvisum was en nadat ze het goed hadden gelezen vonden ze het overal goed.

Zeker een aanrader dus!

Bedankt voor het delen van je ervaring m.b.t. het elektronische groepsvisum. Voor mensen die een kortere reis door China willen maken dus inderdaad een optie. Maar dus niet als je langer dan 21 dagen in China wilt reizen of als je alleen reist. Ik hoop dat jullie een mooie reis in China hebben gehad. Ondanks alle restricties heb ik begin september wel een visum in Den Haag kunnen krijgen en kan ik dus binnenkort naar China afreizen.

Wij zijn gisteren teruggekomen van een prachtige vakantie. Shenzhen, Hangzhou en Shanghai gezien. Was perfect allemaal. Grens ging ook heel makkelijk en snel…

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Fijn om te lezen dat je zonder problemen naar China hebt kunt reizen met een e-visum. Heeft iemand dit onlangs nog gedaan? Ik zag ook dat e-visums.nl dit nu aanbiedt. Iemand daar ervaring mee?