Hallo heeft er iemand ervaring met het online regelen van een visum voor vietnam? Ik heb niet de mogelijkheid om nu al vanuit Ned een visum te regelen voor eind april en aangezien ik volgende maand al ga reizen moet ik het denk ik online regelen. Hoe werkt dit precies, qua inleveren paspoort enz en qua ophalen visum op het vliegveld?
Heel erg bedankt als iemand hier meer van weet.
Groetjes
Ik heb het ook via internet geregeld gaat perfekt.
Kost je 20 us dollar voor de aanvraag per persoon en dan nog 25 us dollar als je bij de douane bent. Je mag alleen vliegend het land inkomen zoals via Hanoi of Ho Chi Minh.
Er is een balie visa on arrival.
Lees het bericht maar door staat alles in.
Hoi!
Ook wij hebben een via on arrival geregeld. Nu konden wij in Nepal ons visum zelfs in euro’s betalen. Als het daar zo is zou ik denken dat je in HCM ook met euro’s kan betalen, alleen ben ik dit nog nergens tegengekomen…
Mijn vraag is dus: kan je je visum on arrival ook in euro’s betalen? (hoef ik niet op zoek naar US dollars).
Groeten,
Dewi
Tip: www.funinvietnam.com
Hele goede professionele organisatie in Vietnam, maakt mooie individuele programma’s. Wij gaan met een kleine groep en zijn tot nu toe uitermate tevreden over de service en de prijs!
Je kunt waarschijnlijk wel in euro’s betalen maar dat ga je vast wel merken in de wisselkoers. Ik heb altijd in US dollars te betaald dus ben er niet goed van op de hoogte. Wij zijn onderweg gaan wisselen zodat we ze hadden.
Ze vragen expliciet om dollars, dan zou ik niet met euro’s aan komen zetten. Vul thuis het application form in en vergeet de pasfoto niet, dan heb je binnen een paar minuten je paspoort terug en kun je in de rij aansluiten bij de douane.
Gewoon een stapel nette/onbeschadigde dollarbiljetten meenemen naar dit soort landen. Je kunt dollars het meest gunstig bij een wisselkantoor in Amsterdam halen. (Doe ik ook en ik bewaar de mooiste biljetten bij reizen door de VS.)
Sluit me bij Johan aan, ook wat betreft de dollars. vraag je letter of approval aan bij een vietnamees bureau.
Het application form is op deze link te downloaden
Is het goedkoper om het zo te doen ipv via de ambassade?
Ik woon vlakbij de ambassade, dus daarheen gaan is voor mij geen extra gedoe (dit klinkt ingewikkelder ) Maar als het nou veel geld scheelt, dan misschien toch maar zo…(kan dat geld tenslotte beter daar uitgeven!)
Ik weet niet precies wat het kost bij de Ambassade maar via internet betaal 21 USD per persoon voor de online applicatie en 25 USD als je het land inkomt. Dus totaal zo’n 46 USD.
Wij waren hier bij de ambassade (in 2007) meer geld kwijt dan bovengenoemde bedragen. Een volgende keer kies ik zelf ook om voor een ‘visa on arrival’ te gaan. Ben je er al uit?
Naar mijn weten betaal je 40 euro bij de ambassade als je een letter of approval hebt. Als je die nog niet hebt, vragen ze er 60 euro voor en moet je ook nog terug komen op het paspoort op te halen. Ik heb al 3 keer visum on arrival gedaan, prima te doen! Vergeet niet de approval letter aan te vragen!
Dus zoals gemeld via internet is het goedkoper dan naar de ambassade gaan. Je moet alleen wel opletten dat over land inreizen niet kan. Je kunt die alleen doen als je vietnam invliegt vanuit een ander land.
In aanvulling op alle bovenstaande emails kan ik nog vermelden dat ook wij visum on arrival gedaan hebben en dat dit goed verlopen is.
Wij hebben het via www.visumvietnam.nl gedaan. Dit is een nederlandse website en ze staan je ook in het nederlands te woord als je ze belt voor meer informatie. Dat was wel zo makkelijk voor ons…
Is ook makkelijk maar dit gaat via een online formulier en je hebt de discussie voor het betalen en dat is het dus zoveel engels komt er niet bij kijken maar ach de meeste mensen in NL beheersen volgens mij wel engels. Maar goed net wat je prettiger vind.
Ik ben voor de Engelse website gegaan. Daar was het namelijk 18 USD, en bij de Nederlandse website was het 18 EUR.
Het is prima gegaan, betaling makkelijk via paypal, en heb 1,5 dag later de letter gehad per mail. Nu nog even wachten of het op de luchthaven ook goed gaat, maar dat zal toch wel.