Het zal vast wel goed gaan als je daar aankomt op het vliegveld moet je een formulier invullen en die samen met de brief aan een speciale balie waar staat visa on arrival. Daarna moet je 25 USD betalen en dan plakken ze een sticker in je paspoort en moet je daarna door de douane heen die alles nog een keer checkt.
Om de wachttijd te bekorten kun je het beste het formulier, waar Moira over schrijft op de onderstaande link downloaden en thuis invullen.
Anders moet je in de rij staan om dit formulier te krijgen, daarna invullen en weer terug in de rij om het in te leveren.
Aangezien deze optie om een visum te verkrijgen steeds gewilder wordt stijgt ook de wachttijd.
Is natuurlijk wel afhankelijk van de gebruikers in je vlucht.
Na 11 keer gebruik te hebben gemaakt van deze mogelijkheid, wisselde de wachttijd, van inleveren tot het terug krijgen van het paspoort met visum van 10 minuten, slechts 5 gebruikers, tot 2 uur, ongeveer 75 gebruikers.
Zorg ook, zoals Johan al schreef voor gepast bedrag en nette dollar biljetten.
Ik wil binnenkort naar de ambassade gaan om daar m’n visum te regelen (ik kom overland via cambodja binnen, dus visa on arrival zal niet gaan). Nu vraag ik me af of je het visum dezelfde dag nog meekrijgt, of dat je weer een keer terug moet? Ik lees verschillende verhalen op internet, die ook al wat ouder zijn, dus is er misschien iemand die dit onlangs nog gedaan heeft?
Als ik namelijk nog een keer terug moet, dan is via de post aanvragen misschien toch goedkoper.
Ik heb deze week persoonlijk 2 visa (ook voor reisgenoot), met een geldigheid van 1 maand gehaald in de ambassade in Den Haag, waar ik overigens zeer vriendelijk werd geholpen. Vul alvast de formulieren in dat je op de Ambassade site vindt (opslaan als .tif bestand, uitprinten en invullen).
Per visa 1 pasfoto meenemen en 60 euro meenemen. Vervolgens alles afgeven aan het loket en binnen een half uurtje kon ik mijn visa kant- en klaar op komen halen.
Met mijn visa kan ik binnen nu en 3 maanden, eenmaal EEN aaneengeslotenperiode van 30 dagen in Vietnam verblijven.
Deze formulieren liggen ook op de ambassade zelf, kan je dus ook ter plekke invullen. De ambassade is op werkdagen van 1400 tot 1700 geopend.