Wij denken erover om te emigreren naar Thailand. Een zeer belangrijke vraag voor ons is: Hoe duur zijn de levensmiddelen (dagelijkse boodschappen in de grote supermarkten), de helft van in Nederland?
Graag jullie ideeën over dit alles. Dank alvast voor jullie antwoord.
Dat verschilt van persoon tot persoon. De een geeft veel uit aan eten en de ander meer aan apparatuur of doet het gewoonweg met heel weinig… De een gaat naar Alber Heijn en de ander naar de Aldi. In Bangkok kun je het zo duur maken als je zelf wilt. In andere middelgrote steden geldt hetzelfde. Dit zeggen ze ook op het Thailand Forum(ff googelen, ze zitten op een xsbb domein). Ze hebben daar volgens mij wel een paar schattingen voor je. Ik zal er vanaf januari wonen en zal er dan pas echt mijn boodschappen gaan doen. Wat men over het algemeen zegt is dat je het samen met ± 500 euro per maand moet kunnen redden met een zelf gekocht huis. Een Thaise kennis van mij zegt dat het met 50 euro per maand per 2 man moet lukken. Zij is echter al 4 jaar niet in Thailand geweest dus prijzen zijn allicht gestegen.
Mvg,
Het ligt aan de producten die je koopt, de regel is: wordt het in Thailand gemaakt dan is het goedkoop, wordt het geimporteerd dan is het duur.
Een klein potje Nutella bv. is hier 150 baht (3 euro) maar de Thaise chocopasta is 30 baht (60 cent)
Over het algemeen kun je wel stellen dat je de helft goedkoper uit zal zijn.