Enquete :Met hoeveel bath kom jij rond per maand?

Met hoeveel bath/euro’s zou jij kunnen overleven maandelijks in Thailand?
U kan hieronder reageren!

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTGFntpt_Bai1tMv3TMBa1ViEhuxrts7MzB8teBSFnX0KSxxvam

Nou ik ben een beetje gesteld op luxe,op tijd een lekker singhaatje drinken,af en toe een heerlijke oil massage + op restaurant gaan kost ook geld.
Zou zeggen met 1600euro (wel krap) zou ik kunnen overleven maandelijks in Thailand.

Van 1600 euro kan ik als een koning hier leven… Met een stuk minder rondkomen lukt mij ook makkelijk…

Ik denk zo tussen de 1200 en 1500 euro per maand dat moet ruim voldoende zijn!

:chin:met de huidige koers kost het wel wat meer euro maar met een 40000a50000bath permaand moet het wel lukken of je moet elke dag gaan feesten
wonen buiten Bangkok kan goedkoper :thailand::cambodia:

Ook met een 35.000 Baht per maand kun je wel rondkomen, maar idd, zolang je niet elke dag gaat feesten en wel een kamer hier huurt en geen maand lang in een guesthouse/hotel verblijft.

Ik denk dat dit voor iedereen verschillend ligt,natuurlijk heb je al euch(krot)woningen van 5000bath per maand.
Met 35000 bath kom ik zeker niet toe ,Dave!
Reizen in Thailand(vervoer)kost ook geld of je moet eventueel met een 3 de klasse treinticket reizen.(daar heb ik geen behoefte aan)
Nu ik hou ook van thais eten,maar af en toe op restaurant gaan is een must.
Heb in het verleden al genoeg (oudere)mensen zien rondlopen in Pattaya die heel de dag doorbrengen aan het strand.,en nadien aan een foodkraampje hun enige maaltijd van de dag veroberen.(zo’n leven wil ik niet)

Gezien ons uitgavepatroon en de huidige prijzen in BKK, denk ik dat het wel moet kunnen voor 1500 Euro per maand (2. pers)

Georges, ik heb een prima appartmentje hier voor 3500 Baht per maand (exclusief elektra en internet). Voor een Bahtje of 7000-8000 kan je hier in de buitenwijk een prima townhouse huren met meerdere kamers.
Als je normaal leeft, kan je makkelijk van 1600 Euro rondkomen.

Zijn er in je appartmentje alle nutsvoorzieningen aanwezig Dave?
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen voor die prijs van 3500bath per maand.
Wat betaal je voor water en electriciteit?

Ik heb een fan, maar ben daar niet zo’n fan van, dus ik heb eigenlijk dagelijks de airco aanstaan (van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends). Ben voor elektra dan ook vaak zo’n 2500-3000 Baht per maand kwijt, bijna evenveel als de huur dus. Water kost bijna niks, per maand een kleine 150 Baht.
Gas is er niet en heb ik ook niet nodig. Ik heb een magnetron en een pan om sukiyaki te maken, maar haal bijna elke dag eten bij het restaurantje verderop, voor 50 Baht heb ik een heerlijke maaltijd.
Internet kost me 300 Bahtjes per maand…

1800 euro kan ik prima van rondkomen in NL,dus ong 1000 euro in thai moet prima lukken

jeroen

het verschilt waae je in thailand verblijft, in Ao Nang was ik zo’n 1500 euro per maand kwijt in Udon Thani 1000 voor het zelfde

hebben jullie het over vakantie of wonen in Thailand? Zaan bedoel je 1500 voor 2 pers?
permanent wonen in Thailand of een tijdje verblijven,met hoeveel bath/euro zou jij eventueel toekomen,Diedo?

Ja, dat is wat ik bedoel.

ik doe het meestal met 2x de helft

was er 6 weken in dec- jan, en heb vlg mij excl mijn ticket, 2000 uitgegeven, wel veels te veel presentjes voor anderen en mezelf gekocht, dat doe ik vlg keer niet meer. Ik kan zeker met (veel) minder toe. Maar het voorbeeld wat George noemde van de man die de hele dag op het strand was, (kost niets) en dan bij een eetstalletje een maaltijd eet op een dag, is wel armoe troef. Dan liever in Ned blijven.:zon02:,o nee die is er juist niet:mad:

Ben in 2010 3 maanden geweest van hot naar her gegaan, en geleeft als een god in frankrijk! ik was toen 4700 euro kwijt, en dat ga je nu niet meer redden want de koers is super veel gestegen!
20000 bath per week ben je nu zeker kwijt aan een normaal bungalo, en een beetje thais eten en een beetje westers! uiteraard hou ik ook wel van een kroegie of een disco op ze tijd, de rest kan je aanvullen met wat sangsom hahah wat een heerlijke rotzooi!!

ligt aan jezelf wat voor eisen je stelt ik kan al rond komen van 15.000 bath pm zelfs nog minder

Nou voor het bedrag dat je hebt vermeld riekske,kan ik maar een paar dagen van leven.
Als ik een optelsom maak: een degelijk appartement/huis zit je al rond de 3500/4000 bath
Je electriciteit nog bij rekenen kost je ook al zo’n 2500 a 3000 bath maandelijks.
Als ik alles zou een beetje optel heb je wekelijks 1500 bath over om te overleven.