Enquete :Met hoeveel bath kom jij rond per maand?

:chin:Kan je misschien vertellen hoe je dit dan doet of vergeet je iets in je begroting
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Misschien geeft ie zichzelf aan met een gram hasj :wink:

ja hoor je huurt voor 5 of 6.000 bath een leuke bungalow op samui
stroom kun je net zo duur maken als je wilt
gebruik je arco dan betaal je een hoop
gebruik je een fan stukken minder
eten kun je ook zo duur maken als je wilt
bedoel thais eten is niet duur
koop je farang eten zoals dure kaas etc etc
ja dan word het kosten plaatje anders
ik woon nu in chiang mai koop een volle zak groenten 40 bath
sigaretten koop ik voor 23 bath
een fles siam sato rijstwijn voor 19 bath
en farang producten zoals kaas in de reclame soms
due je kunt best van zeer weinig geld leven in thailand
als jezelf prijsbewust bent

Ik doe het meestal met 3x de helft c.q. kom nooit rond.

Prima berekening lijkt mij

Riekske heeft het bij het goede eind…
je kunt het inderdaad zo gek maken als je wilt…
Zelf woonde ik in Hua Hin dicht bij het strand in een mooi groot huis met schiterende tuin, zelf lekker koken met spullen van de markt.
ben getrouwd met een Thaise dus bof ik wat het eten betreft, een kok in huis.
maar ook op straat kun je prima eten/drinken voor een paar euro…
Inderdaad niet te vaak naar de supermarkt…soms een uitje…lekker een pintje op het strand en 1 maal per week naar de massage salon, 10 euro per uur.
Ook in Bangkok waar we ook 1 jaartje hebnbe gewoond kun je er prima mee rondkomen al zijn de huren natuurlijk wel een stuk duurder.
Voor een appartementje in een van de life buildings betaal je dan wel 450 euro maar heb je wel een zwembad en fitnes tot je beschikking.
En is het vervoer wat duurder met mrt en skytrain.
Maar daarintegen het vervoer op het water weer goedkoop.

Voor de lange afstanden kun je al voor 20 euro een prima auto huren en voor de korte een scooter…of je koopt er een.
Openbaar vervoer is spotgoedkoop …zelfs 1ste klas…bus of trein.
zelf de taxi met airco is prima te doen en voor de lange ritten sluit je gewoon een deal.
Kortom met 1000 euro kun je echt wel prima leven naar Thaise maatstaven en met een stuk minder lukt het ook.
Gewoon niet elke dag (soms) in het Mariot hotel gaan hangen…dat doe je in Holland ook niet!!
Heb je meer te besteden heb je het riant in Thai en kun je leven als een prins.

Ik ben 2 maanden in Thailand geweest afgelopen najaar en heb denk van 1200/1300 euro geleefd. Ik leef dan erg goedkoop, maar ik doe van alles en huur af en toe scooter om dingen te bekijken. Heb laatste maand na maandenlang reizen een maand in Chiang Mai verbleven en heb daar denk ik voor minder dan 600 euro geleefd. Ik reis dan wel 3de klas trein en alles op z’n goedkoopst. Had mijn eigen hutje in Chiang Mai voor 150 bath per nacht :slight_smile: Heerlijke tijd gehad, ga hopelijk gauw weer terug.

Mijn maandelijkse uitgave patroon schommelt rond de THB 30000
Daar komen dan nog de jaarlijkse uitgaven zoals verzekeringen en visa bij. Zal het gemiddeld per maand uitkomen op THB 40.000.

Ik werk 5 dagen per week; kom 1 keer per week “buiten”; ben geen bartype; eet graag Westers buiten de deur; rijdt auto en brommer.

Houd per maand meer over dan in Nederland.

Moeilijk aan te geven, maar als we het netjes houden denk ik dat we zo’n 1300 euro pmnd het wel kunnen redden.