eten in thailand

Hoi

Wat kost gemiddeld een maaltijd in thailand? Want ik heb een hotel geboekt met enkel ontbijt… Om toch enig idee te hebben over de extra kosten… :slight_smile:

Bram

Hallo!

Het ligt er aan wat en waar je wilt eten, maar echt thais eten kun je al voor 2 of 3 euro, en dan heb je echt een goede maaltijd, een flesje frisdrank kost 1 euro, een fles water kost 20 cent. Waar heb je een hotel geboekt? Want eigenlijk overal in Thailand heb je guesthouses en bungalowtjes voor een paar euro. Je hoeft vooral in het laagseizoen niks te boeken, je kan bijna overal zo terecht. Je mag me ook mailen voor meer info.

Groetjes Loes
loes_er@hotmail.com

Hie rrecht tegenover mij is een Thai restaurant, waar in tegenstelling tot andere restaurants in de straat vaak Thai eten. Een normale maaltijd hier kost 30 Baht, met ei erbij 35 Baht (dus nog geen Euro). In de andere restaurants: 100 Baht voor bijvoorbeeld een Pad Krapao met rijst (2 Euro).

Als je een burger o.i.d. wilt: 150 Baht.

Je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt ! Als je iets bij een stalletje op straat haalt ben je ca. 20 a 30 Baht per maaltijd kwijt.
Maar als je in een redelijk restaurant gaat zitten, betaal je ca. 80 a 100 Baht voor een maaltijd.
Ook zijn er in veel shopping malls goedkope food courts waar je ca. 30 Baht voor een maaltijd betaalt.
Ga je naar minder toeristische streken, betaal je nog wat minder. Ik heb vorig jaar met mijn ouders en vriendin bij een restaurantje langs de weg gegeten (op de route Chiang Mai-Phitsanulok) en we waren 150 Baht totaal
(ca. €3,-) kwijt…voor 4 personen !!!

Hoi,

Ja klopt je het zelf bepalen. WIj hebben dagelijks redelijk lux gegeten. Voorgerecht, hoofdgerecht en thee/koffie na. We waren rond de 400-500 B per keer kwijt p.p.
Maar je kan ook voor 150 B eten> je kan het zelf bepalen!!

als je in een afgelegen resort zit, maken ze natuurlijk de prijzen wel hoger, want je hebt dan geen keuze…