Wat zijn momenteel nu eigenlijk de prijzen in thailand. De ene zegt het is niet meer zo goedkoop, maar hoe zit dat nu eigenlijk.
Is bangkok bijvoorbeeld met accomodaties duurder dan andere plaatsen. Wat kost dan bijvoorbeeld een Mac Menu, een hotelkamer met wc en doucehe standaardkamer etc etc.
Ik begrijp dat je het zo duur en goedkoop kunt maken zoals je zelf wilt, maar wanneer je gewoon normaal doet, wie kan mij wat prijzen geven die momenteel in thailand gelden:
voor bijvoorbeeld:
standaardkamer met 2 beden, wc en douche, kluisje
mac menu
diner bij de thai
taxiit
massage
watersporten
auto huren
etc etc
Hotels zijn inderdaad duurder geworden; in vergelijk met 2005 zijn de volgende hotels 25% (Royal Benja) en 50% (Zenith Sukhumvit) duurder geworden. Kosten zijn nu resp. THB 1600 en THB 2100.
MCdonneltje pakweg THB 60
Diner bij de Thai; voor pakweg THB 100 dineer je super, maar het kan altijd goedkoper.
Neem een meter-taxi in Bangkok. Alle andere steden kruip gewoon in een pickuppie THB 50 tot THB 100 afhankelijk van de afstand.
Wat ik voorschotel is al rijkelijk veel, maar hangt ook sterk van de locatie en het seizoen af
He ik was 1,5 jaar geleden in thailand voor de eerste keer dus ik kan niet vergelijken met de jaren daarvoor . Maar naar mijn mening is het daar rete-goedkoop ! 16 euro voor nachtrein naar chiang mai vanaf bangkok (toch zon 12 tot 15 uur reizen) met onbijt ! retourtje den bosch -amsterdam is duurder (1uur reizen) . Een redelijk hotel op Koh San Road heb je al vanaf 10 euro per nacht incl. airco, douche , wc, en onbijt. Maar er zijn zeker duurdere en ook zeker goedkopere. Als je echt low budget wilt kun je al voor 4 euro slapen . In Phuket had ik een 2persoonskamer voor 20 euro per nacht , een superdeluxe resort met 2 zwembaden . 200 m van strand en disco 's . Dit was wel een aanbieding in het hoogseizoen. Voor 2 euro reed er een Tuk-Tuk naar 3 verschillende tempels die toch best wel eindje uit elkaar lagen. Het is echt spotgoedkoop daar .
Als je buiten de echt grote hotels blijft is het ook mogelijk om voor 500 a700bath te slapen.
Waarom wil je toch naar de mac als er zo veel lekkers te koop is in Thailand en goedkoop ook.
taxi is ook relatief goed koop
IK persoonlijk zal niet zo snel een auto huren je laten verplaatsen over grote afstand kan je net zo goed met de Bus en trein .
Groetjes Fransjes
Inderdaad, zelfs Thailand in onderhevig aan de economie en daardoor zijn de prijzen aanzienlijk verhoogd.
Maar geen nood, het is allemaal nog best betaalbaar naar europese normen, nog steeds goedkoop, dank zij de sterke €uro.
Taxi’s, op de meter meerijden…
Eten, langs de kleine gezellige eettentje op straat…
Overnachten in Bangkok is jawel, duurder dan in andere steden…
Oooooooooooohhhhhhhhh…joeps bijna vergeten
Mc Do… gegarandeerd goedkoper dan Nederland en Belgie…:dag:
Kaas en wijn zijn duurder dan in NL, verder is bijna alles goedkoper. Als je blijft denken in Euro’s is het leven een dagelijkse vreugde in je portemonnee.
Inderdaad, nu je de MK’s ophaald. Op Samui waar ik leef is het bijna niet mogelijk de MK voorbij te gaan met mijn vrouw, zonder er te gaan eten. Ze is er gewoon verzot op. Die thaise vrouwen toch, hé. Altijd maar met hun trekjes.:kus: