Ik ben Marike, 28 jaar en kom uit den bosch. In 2008 ben ik al 10 maanden naar nieuw-zeeland en Australie geweest en heb het daar erg mooi gehad! Sinds mijn terugkomst ben ik aan het werk geweest en heb nu weer wat geld kunnen sparen om even weg te kunnen. 1 september is het zover! Dan vertrek ik naar Thailand voor een maand om daar het land te verkennen.
Is er iemand die ook die dag vertrekt?
Hoi Marike,welkom op wereldwijzer!
Nou je gaat in september Thailand bezoeken,mag ik niet mee om je koffers te dragen?
In iedergeval Marike kan je altijd een berichtje plaatsen in het reisgenotenforum hier op wereldwijzer.
Alsook kan je met je vragen over Thailand terecht in het Thailandforum
Thailand heeft accommodatie voor iedere beurs. In Bangkok kun je terecht vanaf €3 per nacht in de buurt van Ko San Road, tot honderden euro’s per nacht in de beroemde hotels als de Oriental die aan de rivier staan.
Alle toeristencentra zullen hetzelfde gevarieerde aanbod hebben.
Maar ook in de steden en dorpen waar de toeristen nog niet in grote getale op af komen, zal er een ruim aanbod Guesthouses en hotels beschikbaar zijn, met als belangrijkste verschil dat de goedkope gelegenheden van betere kwaliteit zijn en dat de eventuele drie- en viersterrenaccommodaties rond de €20 per nacht kosten.
Reserveren is meestal niet nodig. Er is in iedere stad altijd wel een slaapplaats te vinden. Wel moet er rekening worden gehouden met de verschillende Thaise feestdagen, of eigenlijk feestweken, gedurende welke dagen de Thai zelf het land doorreizen en verblijf nodig hebben.
Voordeel van niet reserveren is dat je de kamers eerst kunt bekijken en dat er ook kan worden onderhandeld over de prijs. Zeker in het laagseizoen kan er soms wel 50% van de prijs af.
Indicatie van de prijzen is:
Guesthouses: 150 tot 750 baht; van gedeelde badkamers tot en met kamers met airco, badkamer en een groot zwembad in de tuin
Toeristenhotels: 800 - 1500 baht; van simpele schone kamers tot soms wel 4-sterren luxe.