Wel of niet hotel / guesthouse reserveren in sept.okt

Ik wil eind september begin oktober naar zuid thailand, nu vraag ik me af of dit een drukke periode is en of het nodig is om hotels / guesthouse van te voren te reserveren?
Weet iemand dit?

In thailand hoef je echt niet van te voren te reserveren er is altijd wel een plekje te vinden is mijn ervaring.
succes er mee en een fijne vakantie toe gewenst

Hoi Fransje bedankt voor je snelle reactie. Ik heb echter wel voorkeur voor bepaalde hstels, jammer genoeg kun je de meeste niet reserveren. Denk dat ik dan de gok maar waag.
Tanx!

Je hoeft echt niet te reserveren. Nadeel van reserveren zou ook zijn, dat als het hostel tegenvalt, je al een toezegging gedaan hebt (misschien zelfs al betaald). Als het hostel van jouw voorkeur vol is, ga dan gewoon voor 1 nacht naar een ander (er zijn er zo veel) en kom de volgende dag om een uur of 11 (als de gasten uitgecheckt hebben) weer opdagen.
In Thailand kun je niet reserveren. Dit heeft als voordeel, dat als je eenmaal ergens bent, je altijd zo lang kunt blijven als je wilt en daar flexibel in kunt zijn: je kunt er immers nooit uitgeschopt worden omdat iemand anders jouw kamer heeft gereserveerd!