Verblijfplaats reserveren of niet?

hallo ik kom 10/01 toe in bangkok, daar heb ik al paaar dagen mijn overnachting geboekt, daarna trek ik naar het noorden, ik vraag mij af of ik in die periode (jan en feb zijn toch de drukste periodes) een guesthouse ofzo op voorhand moet reserveren…? namelijk je las bagpacker nooit niet echt weet wanneer jer ergens toekomt en vertrekt…toch?

dus ik zou ayuthaya, lopburi, phitsanulok, sukhothai, chiang mai, mae hong son, chiang rai,… zo bij de dag van aankomst een verblijfplaats(guesthouse) zo goedkoop mogelijk :stuck_out_tongue: kunnen vinden of niet?

Mvg bjorn

Januari en februari zijn wel goede periodes om in Thailand te reizen, maar zeker niet de drukste periodes. Als je in guesthouses wilt slapen, zijn er altijd wel slaapplaatsen te vinden. Veel goedkope guesthouses kan je ook niet eens van tevoren reserveren.

hey, bedankt voor de info, wel handig om te weten het toch niet de drukste periodes zijn dan me verteld werden :slight_smile:
maar liet me net vertellen door iemand anders dat ik op Kho pangan het eiland wel best reserveer omdat ik daar mss wel zou passeren om dan mss the full moon party mee te pikken…

grtz

Als je op Had Rin in een redelijk guesthouse wilt verblijven, is het wellicht verstandig om iets te reserveren. Wil je op een v/d andere stranden verblijven, dan is er altijd nog wel wat te vinden.
Voor de overige plaatsen in Thailand hoef je echt geen guesthouses van tevoren te reserveren. Zit er eens wat vol, dan ga je gewoon naar de volgende toe.

Groeten uit Bangkok,

Dave

hey dave, bedankt man!

Jij zit nu in bangkok, leuk! Of woon je daar? Eender wat je zal er wel een leuke tijd hebben!

Maar goed, ik check eerst eens wat meer info over het eiland en beslis dan wel waar ik logeer, zoja op de Had Rin, weet ik dat ik beter reserveer op voorhand :wink:

Groeten bjorn

Ja, ik zit in Bangkok en woon/werk hier sinds juli. Heb er zeker een goede tijd :smiley:

ooow zalig en is het de bedoeling je daar blijft of…?
En hoe zit het nu met de overstromingen daar in thailand, mss ik van jou eens concreet nieuws krijg want op internet lees je er echt allereli verschillende dingen over…

grtzz

Ja hoor, voorlopig blijf ik hier, want het bevalt uitstekend.

Wat de overstromingen betreft, is het ergste gelukkig voorbij. Ayutthaya heeft wekenlang onder water gestaan, maar ook daar zakt het water weer en zijn veel tempels die onder water stonden, alweer te bezoeken. Al moet men daar nog wel het e.e.a. schoonmaken.

Noordelijke districten in Bangkok staan ook nog onder water, maar daar komen vrijwel geen toeristen. De bekende toeristische wijken zoals rond Sukhumvit, Silom en Khaosan zijn droog en helemaal watervrij. Alle bekende bezienswaardigheden zijn zonder problemen te bezoeken.
Alleen Canal-tours en dinnercruises op de Chao Phraya rivier zijn tot nader order geannuleerd vanwege de hoge waterstand.

Ook in Thonburi, op de westoever van de rivier, zijn momenteel nog problemen met het water.

Noorden, noordoosten en zuiden van Thailand zijn zonder problemen te bezoeken.
Treinen tussen Bangkok en het noorden en zuiden rijden gewoon, maar nog niet helemaal volgens schema. Niet alle treinen rijden weer.

Als je meer info over Koh Pha Ngan wilt, kan je ook eens aan baco vragen die daar op het eiland woont.

hey bedankt man voor de informatie, ik vertrek maar 10/01 dus tegen dan zal meeste wel al in orde zijn denk ik :wink:

Maar had het nog niet direct door daarnet maar jij reageerde ook op de topic van de treinkaartjes… :stuck_out_tongue:

heb je daar een reisbureau’tje ofzo, mss wel handig om te weten om de eerste dagen in bangkok eens binnen te springen om wat info op te doen en mss wel iets te boeken ofzo maar dat zien we daar natuurlijk dan wel allemaal nog :wink:

grtz

Ik heb zelf geen reisbureau hier, maar werk voor Viengtravel (www.viengtravel.com). Wij organiseren reizen in heel Thailand.

ach oke dan, bedankt man, handig om te weten, meeste organiseer k toch zelf ze, maar toch wel handig om te weten indien ik me eens niks wil aantrekken en met iets georganiseerds wil meegaan :wink:

en jullie zitten gevestigd in bangkok of in heel thailand?

grtz

Wij hebben een kantoor in Bangkok (op 10 minuutjes rijden van Suvarnabhumi Airport) en een kantoor in het Chiang Mai Gate Hotel in het noorden van het land.

Maar zoals buskaartjes en treinkaartjes enzo verkopen jullie ook dan overal naar toe vanuit bangkok?

Ja, we verkopen ook buskaartjes (VIP-bussen), treinkaartjes, vliegtickets (binnenlands en regionaal), ferry-tickets en combi-tickets naar de eilanden (bus i.c.m. ferry).

a oke, superhandig om te weten, bednakt man, als ik er ben zal ik hoogstwaarschijnlijk wel eens passeren :wink:

grtn