Mijn naam is Chris en ben 21 Jaar en een student, reizen vind ik 1 van de leuste dingen wat ik kan doen en wil dit in mijn studenten tijd zeker vaak gaan doen. Ik ben net begonnen met sparen voor een maand rondreizen door Thailand en daar is alle info bij welkom
Ik ga dit jaar naar Bulgarije en heb al veel gezien van Europa, van Engeland naar rusland en van Duitsland naar griekeland. Ook nog buiten de EU geweest zoals Domicaanse republiek en Turkije.
Nu wil ik vooral langere rondreizen gaan doen tijdens de zomervakanties en vooral naar het verre oosten. Hoop hier veel te kunnen leren
Hoi Chris,welkom op wereldwijzer!
Nou ik las in je berichtje dat je graag op vakantie naar Thailand zou willen gaan in de toekomst.
Indien je vragen over Thailand hebt dan kan je die stellen in het Thailandforum
Thailand heeft accommodatie voor iedere beurs. In Bangkok kun je terecht vanaf €3 per nacht in de buurt van Ko San Road, tot honderden euro’s per nacht in de beroemde hotels als de Oriental die aan de rivier staan.
Alle toeristencentra zullen hetzelfde gevarieerde aanbod hebben.
Maar ook in de steden en dorpen waar de toeristen nog niet in grote getale op af komen, zal er een ruim aanbod Guesthouses en hotels beschikbaar zijn, met als belangrijkste verschil dat de goedkope gelegenheden van betere kwaliteit zijn en dat de eventuele drie- en viersterrenaccommodaties rond de €20 per nacht kosten.
Reserveren is meestal niet nodig. Er is in iedere stad altijd wel een slaapplaats te vinden. Wel moet er rekening worden gehouden met de verschillende Thaise feestdagen, of eigenlijk feestweken, gedurende welke dagen de Thai zelf het land doorreizen en verblijf nodig hebben.
Voordeel van niet reserveren is dat je de kamers eerst kunt bekijken en dat er ook kan worden onderhandeld over de prijs. Zeker in het laagseizoen kan er soms wel 50% van de prijs af.
Indicatie van de prijzen is:
Guesthouses: 150 tot 750 baht; van gedeelde badkamers tot en met kamers met airco, badkamer en een groot zwembad in de tuin
Toeristenhotels: 800 - 1500 baht; van simpele schone kamers tot soms wel 4-sterren luxe.
Wat kan je allemaal bezichtigen in Thailand:
Aanraders in BKK: natuurlijk de Wat Po en het koninklijke paleis. De Wat Arun (temple of dawn). Een tochtje per boot over de Chao Praya River (kan gewoon met de ‘public boat’). Evt wat winkelen, bv rondom Khao Sarn Road, Siam Square of the weekend market.
Een paar dagen Ayuthaya is ook toppie. Mooie tempels, huur een fiets en rij lekker rond.
In Kanchanaburi kun je naar de beroemde brug over de river quai en de Emerald waterval in de omgeving (gewoon per bus).
Mocht je tijd hebben, dan kun je vanuit Kanchanaburi naar Sangklaburi gaan. Geen tourist te bekennen, maar wel een mooie omgeving voor trekkings. Net als Chiang Rai in Noord Thailand.
Excursies naar de Long Necks kun je idd makkelijk boeken in Chiang Mai.
Suc6 nog met je voorbereidingen Chris!
groet,georgessiam.