Voedselvraagje Thailand, Cambodja, Vietnam, Maleisie, Singapore

Hallo,

In de grote steden (Bangkok, Kuala Lumpur, Saigon, Singapore etc.), zijn daar kleine supermarktjes aanwezig? En wat is daar allemaal te koop?

Of zijn wij genoodzaakt om elke middag/avond ergens op straat of in een restaurantje te eten?

Bedankt alvast!

ja er zijn supermarktjes.
je kunt er alles kopen. van rijst tot westerse dingen.
eten in deze landen is geen probleem. Een luxe zelfs :slight_smile:

Ik zou zelfs nog geen poging wagen om een supermarktje te zoeken. Het eten op straat en in de (simpele) restaurantjes is zo lekker dat je niets anders meer wilt eten. En voor de kosten hoef je het ook niet te laten.

Idd, je gaat toch niet het eten zelf klaarmaken als je voor een schamele paar eurie daar heerlijk uit eten kunt…

Wat hadden jullie precies in gedachten dan ?! Zelf koken op de hotelkamer ?! :confused:

Zelf Koken in Thailand dat is echt niet nodig!
Er zijn zat supermarktjes je kan daar de ingrediente wel kopen voor een maaltijd maar op de marktjes (Talaad) van Thailand is veel meer te koop om een lekkere maaltijd zelf te maken.
Succes
PS laat eens weten of je echt zelf bent gaan koken in Thailand.(lijkt me echt niet nodig in dit Land).

Nee…maar ik heb vaak darmklachten, en stel dat het eten uit de kraampjes niet goed valt, dan heb ik altijd nog een back-up. Crackers oid.

Wij willen gewoon low-budget reizen. Tuurlijk kunnen we een aantal keer uit eten gaan, maar een half jaar lang bij eettentjes eten…stel dat mijn maagje gaat protesteren. Ben ik mooi klaar mee.

Daarom!

Bedankt voor jullie antwoorden!

Een ding vind ik altijd jammer op fora, dat mensen altijd direct beginnen te roepen. Ik heb nergens gezegd dat ik zelf wil koken…asjeblieft zeg, moet ik niet aan denken. Zou ook niet weten waar…kijkend naar de hostels/guesthouses waar wij evt. zullen overnachten.

Maar wanneer 1 persoon begint te roepen ‘wil je zelf koken?’, gaat opeens iedereen ervanuit dat ik zelf wil koken…volgens mij heb ik dat nergens genoemd.

Jammer is dat. Dat mensen soms maar de helft doorlezen.

In Thailand is het gewoon vielig om aan de stalletjes te eten er is zo veel variatie dat je wel jaren zo voor uit kunt voor een habbe krats per maaltijd.
STERKTE groetjes Fransjes
PS als je echt bij een kraampje je het eten niet aanstaat zijn er 100de andere waar je wel kunt aanschuiven.

Kijk, het gaat mij er niet om of ik het lekker vindt of niet…gaat mij meer om mijn darmpjes. Wat dat betreft ben ik heel gevoelig qua eten…

Daarnaast, in de reisgidsen die ik heb nageslagen, staat weleens in dat het niet aan te raden is om bij dergelijke kraampjes te eten…en dan vooral de kip en rood vlees wordt afgeraden. Hebben jullie daarop gelet?

Sterkte dan als je deze regio wilt bezoeken.

Daarom stel ik ook mijn vraag…zijn er uberhaupt alternatieven?

In de supermarktjes in Thailand kan je brood en beleg verkrijgen dus dat is mischien een alternatief is voor thaise begrippen wel vrij duur .verder in bangkok zijn er ook grotere supermarkten en daar is zowat alles tekrijgen
wat je ook in Nederland kunt vinden in de supermarkt.
Nogmaals succes.

Het meeste eten wordt op hoge temperatuur gewokt en de soepen worden goed door gekookt. Dus volg aub niet het advies op dat in jouw reisgidsen staat. Alleen rood vlees moet je niet eten maar dat lijkt me duidelijk.
Maar als je twijfelt, ga dan alleen maar ergens op straat eten waar het druk is met lokale mensen, die weten meestal wel wat goed is, of naar een tentje waar het eten ter plekke voor je neus wordt bereid.

Beste Noa,

Je had ook in je eerste berichtje reeds kunnen aangeven dat je vaak darmklachten hebt. Dan was voor de mensen hier wat duidelijker geweest waarom je precies deze vraag stelde…

In Thailand vind je in alle grotere plaatsen wel een of meerdere shoppingmalls. Vaak zijn er in deze shoppingmalls zgn. foodcourts te vinden waar je van alles en nog wat kan kopen met couponnen, ook bijvoorbeeld verse salades.
Ook in supermarkten is voldoende te krijgen…verhongeren zal je zeker niet.

Je hoeft je verder geen zorgen te maken, voor iedereen is er wel iets te vinden en als je je niet aangetrokken voelt door het eten bij de hawker stalletjes, zijn er voldoende andere mogelijkheden.

Excuses voor het feit dat ik je niet meteen goed begrepen heb en heel veel succes met het voorbereiden van jullie reis !!!

hoi Noa
ik begrijp je vraag. Ik heb ook last gehad van mijn darmen in het verleden. Ik heb net een maand Asia achter de rug met Thailand, Laos en Cambodia. Ik eet zowel in mooi restaurants als in straattentjes als er veel klanten zijn. Ik ben anderhalve dag minder lekker geweest en volgens mij had dat te maken met 3 dagen achter elkaar buiten lopen in de hite om de tempels van Siem Reap te bezoeken.
Gewoon langzaam opbouwen en niet op dag 1 alle gerechten proberen, not spicy eten, veel water drinken (altijd uit flessen ook voor tanden poetsen). veel kleine porties zijn beter dan 1 zwaar maltijd op een dag enz.
Supermarkten zijn duur in vergelijking met eten op straat, maar het is handig om vooral onderweg wat crakers, noten of fruit in je tas te hebben.