Eten bij de stalletjes op straat

Hoi ,

Eind mei vertrek ik voor het eerst naar Thailand , en ik verheug me onder andere erg op het eten .
Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met het eten bij 1 van de stalletjes op straat .

Is dat veilig / of is de kans groot dat ik met mijn westerse maag een paar dagen op bed ligt ivm de hygiene ?
Hebben jullie daar vaak gegeten , of bepreken jullie je tot restaurants en foodcourts ?

bvd

Dat is vaak het lekkerste eten, en nog goedkoop ook.

Geen probleem voor de westerse maag, kijk vooral uit voor koude op de maag (dus niet te veel ijs).

Xlarge,aangezien het voor jouw de eerste keer is in Thailand,zou ik niet gelijk de eerste dag daar bij de stalletjes op straat eten,geef je lichaam een week de tijd om aan alle vreemde bacterien te wennen,dus eet de eerste week in foodcourts enz. en ga dan de straat stalletjes proberen.

Goede tip van Korikong.

bedankt voor de tips

Kan best aan stalletje of open restorantje op straat, begin met vb zoetzuur ,kip en rijst ,probeer langzaam wat straffer spul.
Tussendoor eens een lekkere lap vlees bij een europees restorant is ook niet slecht.
Verder af en toe wat deegwaren is ook goed.
In BKK heb ik smorgens gezien hoe die mensen te werk gaan: eerst alles vers gaan halen ,kuisen ,versnijden en dan alles in die grote koelboxen.
S’avonds tijdig gaan op is op.
En geraak je eens aan de slappe dan is Noxzy een goed middeltje :biggrin:

Geen probleem hoor, je kan gerust bij de stalletjes op straat je eten halen.
Zoek een stalletje uit waar het druk is, dan kan je er vrijwel zeker vanuit gaan dat het eten prima is.
Enne, probeer ook zeker eens de gefrituurde insecten die je overal op straat ziet, deze zijn echt (geen geintje) super !

Ik ben in bijna elk land goed bevriend geraakt met het toilet maar niet in Thailand. Niet dat ik vanaf dag 1 vanalles en nog wat heb gezeten maar gaanderweg heb ik wel van de stalletjes gegeten en had nergens last van.

Ik eet ook wel bij de stalletjes en open restaurants. Echter wel alleen de rechten die ook nog even goed opgewarmt worden. Met uitzondering van vers bereid fruit natuurlijk.

Ik vermijd te koud drinken,als ik het drink heel rustig. Let op dat de ijsklontjes in je drank een gat hebben, dan komen ze nl uit de fabriek en zijn ze “safe”.
Verder vermijd ik hotel buffets die vaak uren staan op een twijfelachtige temperatuur…En ik vermijd fast food restaurants als de Mc Donalds,KFC e.d.

En ook de Thai eten wel eens iets wat niet goed valt en dan hebben ze het zelfde probleem als wij {ervaring!}.Zelf heb ik in 4 weken Thailand geen enkele dag last van diaree gehad.

Gouden tip is eigenlijk eet daar waar de Thai eten en let gewoon op.

Ik zou het zeker proberen. We zijn nu terug vanuit Thailand waar we 9 dagen met een Thaise gids optrokken. Dat was voor ons ontzettend gemakkelijk en leerzaam want die weet de weg wel. Ook veel in local restaurants gegeten. Kosten 3 personen met drinken mee gemiddeld 200 Baht. En lekker: gegarandeerd.