Inschrijven is geen probleem in Turkije.
Vaak is het verplicht voor aanschaf van auto of gem belastingen.
uitschrijven in Nederland hoeft niet als je kort weggaat.
nee je moet aan kunnen tonen dat je per maand 500 dollar hebt.
ze zeiden op het vreemdelinge politie buro tegen mij dat ik 7000 TL aan moest tonen.
maar ze zeggen tegen iedereen wat anders dat is weer iets echt turks!..pff
je bedoelt 700 tl ??
nee ik bedoel egt 7000TL maar niet elke maand hoor!
of je moet van 1 jaar lang elke maand aan kunnen tonen dat je min. 500dollar hebt of je moet 1x aantonen dat je min. 7000TL hebt.
zo werd het mij verteld en ik ben getrouwd met een turk dus misschien dat dat weer anders is.
ze zeiden tegen mij omdat ik ben getrouwd met een turk is het makkelijker…maar dat was dus niet zo!
3000 euro p jr is te overzien. !!
maarja zijn er in Zturkije dan geen belastingen als pensionado of rentenier??
als je werkende gaat verdien je wel minder,maar houdt je wel meer over denk ik .
ik hoor het grag,maar als je man turks spreekt,moet het toch een fluitje zijn om alles te regelen???
Net als in Nederland van het kastje naar de muur !!
3000 euro p jr is te overzien. !!
maarja zijn er in Turkije dan geen belastingen als pensionado of rentenier??
als je werkende gaat verdien je wel minder,maar houdt je wel meer over denk ik .
ik hoor het grag,maar als je man turks spreekt,moet het toch een fluitje zijn om alles te regelen???
Net als in Nederland van het kastje naar de muur !!
Heb laatst een meisje geholpen, in Kusadasi, eerst, naar het belasting kantoor gegaan een sfinummer gehaals, is makkelijk, en kost niets, daarna, ,.de vreemdelingenpolitie, daar meot je een formulier invullen, en daar vraagt, men ook, naar je bankrekening, het meisje moest, ede, omdat ze geen inkomsten maandelijks heft, een tegoed, van8000 dollar hebben.ben daarna, met heer naar een notaris geweest,en een formulier ingevuld, en ondertekend, dat ik garant sta voor haar.Had wel bij de muhtar eenformulier gehaald, dat ze bij mij inwoonde, toen weer terug, nar het belastingkantoor, dar most ze 180 lira betalen, en toen weer terug, naar de vreemdelingenpolitie, daar moestze bijna 200 lira betalen, voor haar verblijfsvergunning oor 1 jaar.Hoop, dat je hier wat aan hebt.
Groetjes