weet iemand wat op dit moment de verblijfsvergunning kost voor een jaar pp?:vak02:
groet carlos
weet iemand wat op dit moment de verblijfsvergunning kost voor een jaar pp?:vak02:
groet carlos
Ik plaats ook deze naar wonen en werken. Ik geloof zelfs dat hier al een topic over is, van vrij recent.
Ben je zelf Nederlands? Of uit Belgie?
dat scheelt namelijk véél geld
Als Nederlander betaal je €460,- voor een jaar verblijfsvergunning.
Daarbij komen nog kosten voor het boekje (eenmalig). Maar ik weet even niet meer hoeveel dit was…sorry!
Dit was de prijs per oktober 2009 in Manavgat (weet niet of het altijd overal hetzelfde is, en mogelijk veranderd het ook nog weleens, het blijft natuurlijk Turkije ;)).
Ben je niet getrouwd, moet je ook een bepaald bedrag op je rekening laten zien. Ik heb dit niet hoeven doen (ben getrouwd met een Turk), dus pin me niet vast op het bedrag, maar ik geloof €1000,-
Tip: koop de verblijfsvergunning wel in Turkije, want via Nederland kost het volgens mij zelfs het dubbele…
kosten blauweboekje is sindkort verhoogd…
waar wij vorig jaar nog 70 lira betaalde…is het nu het dubbele
serieus?? niet normaal!
gelukkig kan ik vanaf nu verlengen haha
dure boel voor ons hollanders…
ja tis echt te belachelijk voor woorden maja…
hey hallo
Ik heb afgelopen woensdag, na heel veel irraties!!, mn verblijfsvergunning opgehaald.
We waren 460 euro kwijt en 138 TL voor het boekje.
Ga er op tijd heen en hou je poot stijf anders doen ze echt geen moeite voor je!
Het heeft 1 a 2 weken geduurd voordat we m op konden halen geloof ik.
groetjes
Wij moest ook ruim 2 weken wachten hoor, dat is normaal
Maar pff belachelijk dat dat boekje wee zoveel duurder is geworden…
het gaat niet om die twee weken…
Ik ben momenteel 32 weken zwanger van een tweeling…
Nadat we van het kastje naar de muur zijn gestuurd zijn ( 2 weken lang) we eindelijk in fatih bij het goede adres gekomen. ( hiervoor zijn we dus al meerdere dagen verschillende politiebureaus langs geweest en iedereen stuurde ons naar de verkeerde)
Eindelijk dus een afspraak gemaakt en de afspraak stond om 15.00. Ik ken het nu zo onderhand wel en wist dat het uit kon lopen, maar om half twee stond het nr bord op 156, wij waren 274!!!
Eindelijk om 16.30 waren we aan de beurt, en ondanks mn uitgeprinte kopie van wat er op de bank staat met naam en al, ging ie moeilijk lopen doen! Ik kon niet bewijzen dat het van mij was??? ehhhh het is mijn bankrekening en de naam en de naam in het paspoort komen overeen!! Daarnaast ben ik getrouwd met een Turks dus waarom eigenlijk aantonen dat ik geld heb? mn man is toch verantwoordelijk voor mij.
Nou goed en wel we konden 2 dingen doen: in 1x 3000 euro openemen of we moesten naar een wisselkantoor om een briefje met de koersen erop te halen zodat ze zeker zouden weten dat er genoeg geld op de bank stond! sukkel! pak je rekenmachine en tada! hoppakee je weet t!. Mn man had dus 15 minuten de tijd om dit te doen en anders… mwoa jah dan maak je toch gewoon een nieuwe afspraak… grrrr.
mn man rennen en uiteindelijk op tijd het briefje van het wisselkantoor ( waar ie ook nog eens 30!!! lira voor moest betalen) en was alles geregeld. De volgende dag konden we m op halen.
Ik dus met mn zwangere buik de volgende dag weer die kant op ( zoal je misschien weet is het momenteel 38 graden in TR)… nee hoor hij ligt er nog niet, hij is nog niet klaar, kom morgen maar terug.
een paar dagen later mn man alleen gegaan, want men had gezegd dat ik niet hoefde te komen, vertelde ze mn man dat ie ook nog eens 138tl moest betalen voor het boekje. Hij had niet zo veel geld op zak, dus hij naar de bank en weer terug met het geld, zeggen ze doodleuk: Kom naar het weekend maar terug ( afgelopen vrijdag) Dus hij maandag terug… nee meneer hij is er niet, hij is nog niet klaar.
Afgelopen woensdag wij er naar toe en we kregen weer hetzelfde antwoord. Mn man is op zn strepen gaan staan en uiteindelijk zei die vrouw dat ie naar de de man moest gaan die het behandeld had. Die zei wel dat het klaar was en dat het er moest liggen maar ja als zn collega zei dat ie er nog niet was, dan was ie er nog niet. Mn man heeft toen met enige irritatie verteld dat ik hoogzwanger ben en dus niet elke dag zomaar ff heen en weer kan gaan en tada de man keek nog een keer in de computer en verzekerde dat mn Ikamet er moest zijn. Mn man weer naar die vrouw en die vrouw heeft uiteindelijk alles afgezocht en m gevonden.
sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op!
daarnaast is dit niet de eerste keer dat het zo gelopen is. niet met de verblijfsvergunning maar wel met ons huwelijk ( een vrouw had liggen slapen op het gemeentehuis en niet gezien dat mn papieren over de datum waren ( ikzelf heb daar nooit wat over gelezen), mn familie dus voor niets naar TR gevlogen en uiteindelijk zijn we dus na 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd te zijn getrouwd, zonder mijn familie!!)
En zo kan ik nog wel ff doorgaan… grrr
Ik hoop dat je nu het woord irritatie en de reden erachter snapt.
groetjes
Pff kan me voorstellen dat je je hieraan flink ergert!
Mag ik vragen waar dit is gebeurd? Ik gok even een grote stad, want bij ons in Manavgat hoef je bvb niet eens een afspraak te maken.
Maar idd als je getrouwd bent hoef je geen geld te laten zien etc…
Maar merk wel vaker dat de mensen die ergens werken, zelf vaak minder weten dat wij hier op WW of op andere forums kunnen vinden…Weet niet wat ze daar wel weten, maar het is over het algemeen niet veel…
Inderdaad in een grote stad…
Namelijk Istanbul!
En op zich zou ik het niet heel heel erg vinden om te wachten, maar wel als je 32 weken zwanger bent, het 38 graden is, je al een hormonale heks ben en al eens opgenomen bent met 26 weken voor prematuur weeen!
En natuurlijk kan het die mensen geen reet schelen, maar elk uitstapje naar buiten ( moet ook eerst een 45 min met de tram ) betekent voor mij veel pijn in de avond :S
Dus ik hoop dat mensen die hier in Fatih ook een Ikamet gaan halen zich door mijn verhaal voorbereiden op het ergste hahahhahahaha.
en heb wel vaker gehoord dat mensen 4 uur lang hebben moeten wachten.
schandalig! plan dan gewoon minder mensen op 1 dag of zet meer mensen achter die bureau’s.
groetjes
Ik snap het, en inderdaad de zwangerschap én de warmte helpen niet mee!
Helaas zul je in turkije nog wel vaker té lang moeten wachten, vervolgens doorgestuurd worden, die je daarna weer terugsturen naar dezelfde plek…
Ik ben dit soort acties ook al meerdere keren tegengekomen in 1 jaar…
Maar gelukkig heb je hem nu! Ben je er sowieso weer een jaar van af
Gelukkig duurt dat in Aydin niet zolang. Ze zijn er ook vriendelijk en je mag daar je verblijfsvergunning ophalen binnen de 8 dagen.Ik ben er al een paar keer met vrienden geweest en alles is altijd vlot verlopen.
Maar ik heb alleen ervaring met Aydin de provincie hoofdplaats van Kusadasi.
groetjes uit Kusadasi,
Franka
Ik heb toevallig vandaag voor de vierde keer me verblijfsvergunning verlengd in Izmir, was binnen een kwartier gebeurd, had al de papaieren al wel thuis ingevuld, kan het over 8 dagen ophalen, koste wel 460,00 euro, kan daar echt niks aan gedaan worden.
Daar kan je best even over informeren bij de turkse ambas.
Wij hebben een paar keer in Belgie naar de Turkse ambassade gebeld om eens te vragen hoe het zit met de nieuwe regeling voor de visa.
Maar daar stuurden ze ons naar Ministerie van Buitenlandse zaken die ons op hun beurt weer naar de Turkse ambassade verwees.
Kortom we staan geen stap verder,we zullen het maar afwachten zeker en hopen dat ze ons niet bij een van onze volgende reizen het land niet binnen laten.
Bij ons is het ook nog anders mijn man is belg en ik nederlandse die in belgie woont.
Ik hou jullie zeker op de hoogte als we iets nieuws horen.
Ik heb 2 weken terug mijn verblijf vergunning verlengd kosten 425 euro per jaar . Voor 3 jaar 1260 euro [ 2700 lira].Je moet de dag koers van de turkse lira betalen dus in feite betaal je in turkse lira . Blauwe boekje koste 1 jaar geleden 138 lira . bij de eerste keer heb je 10 pas fotos nodig . Heb toen 5 weken moeten wachten op de vergunning omdat het in mugla werd afgehandeld.Nu 7 dagen omdat douane in fethiye het afhandelde . Je moet een minimum van 2700 euro op je rekening hebben voor 1 jaar vergunning.
groetjes gomppy.
Ik heb 2 weken terug mijn verblijf vergunning verlengd kosten 425 euro per jaar . Voor 3 jaar 1260 euro [ 2700 lira].Je moet de dag koers van de turkse lira betalen dus in feite betaal je in turkse lira . Blauwe boekje koste 1 jaar geleden 138 lira . bij de eerste keer heb je 10 pas fotos nodig . Heb toen 5 weken moeten wachten op de vergunning omdat het in mugla werd afgehandeld.Nu 7 dagen omdat douane in fethiye het afhandelde .
groetjes gomppy.
Ik ben morgen weer aan de beurt om te verlengen…
Als alles goed is, krijg ik morgen mijn ikamet weer terug, vorige week 1010 tl betaald, blauwe boekje is nu 149 en dit is niet eenmalig, want na deze keer is hij vol, dus volgend jaar weer een nieuw boekje. Wel deden ze erg moeilijk, omdat ik al die jaren zorgde voor 2000 euro op mijn rekening, ditmaal wilden ze er 5000 euro op zien!!!
dus op naar morgen! dan kunnen mijn zenuwen weer gaan rusten of ik moet volgende week het land uit zijn!