Geen 1 april grap, verblijfsvergunning voor 1 jaar 120 TL !!!!!

:cheer:Heb net het consulaat hier in Antalya gebeld en ze hebben mij bevestigd dat het ECHT WAAR is, de kosten voor een verblijfsvergunning voor 1 jaar zijn verlaagd naar 120 TL.
Ik kan het nog steeds niet geloven, het is een besparing van 800 TL per jaar! Volgende week moet ik verlengen, dus het komt voor mij erg goed uit.
We betalen daarmee altijd nog meer dan onze buren, de Belgen en de Duitsers, respectievelijk 13 Euro en 28 Euro per jaar, maar toch.
Het is supergoed nieuws voor ons Nederlanders in Turkije. :cheer:

3 likes

Ik heb me er voor alle zekerheid zelf ook maar van overtuigd en ja hoor, helemaal juist. www.mfa.nl/ank
Ik drink er alvast een lekker glaasje wijn op.:vak01:

Zo daar zijn we happy mee. En het scheeld echt veel. Hartstikke bedankt loreley dat je zo snel bent met dit op het forum te zetten. Ook wij waren in de discussie om misschien maar even ergens Turkije voor een dag te verlaten. Maar dat loont nu echt niet meer.

Heel erg fijn
behalve dat ik afgelopen maandag 460 euro heb neergelegd voor 1 jaar…

het klopt volgens mij niet dat een vergunning voor een jaar voor belgen amper 13€ zou kosten terwijl een visum voor 3 maand al 15€ is als dat wel zo is hoe wat en waar moeten we daarvoor zijn? wij gaan meestal naar kemer

Voor Belgen kost een visum voor een jaar inderdaad 26 lira en dus ongeveer 13euro. Hier komen echter wel de kosten van het blauwe boekje bij, deze kosten zijn inmiddels 140 YTL. Dit boekje hoef je niet bij elke verlenging te vernieuwen, verlengingen kunnen erbij ingeschreven worden tot het boekje vol is.
Wanneer je een verblijfsvergunning wilt halen moet je bij de Yabanci Polis zijn, de vreemdelingenpolitie. Ik weet in Kemer niet waar hij zit, maar misschien dat iemand anders daarmee kan helpen.

1 like

Allereerst voor Missy May: wat een pech voor je zeg, ik kan me voorstellen wat voor rotgevoel je hierover moet hebben!! Ze hadden je daar moeten informeren dat het per 1 april zou gaan veranderen en ik zou het zeker aanvechten als ik jou was, echt belachelijk.

De wijzigingen zijn nu ook gepubliceerd op de website van de politie in Antalya www.antalya.pol.tr zie bij ‘yabanci’ en dan ‘2011 yılı ikamet tezkere harçları’. Daar zie je dat we nu dus voor 1 jaar 85 dollar betalen en voor 5 jaar 325 dollar. De Duitsers betalen nu trouwens hetzelfde, naast nog een heleboel andere landen (A listesi).

Voor mezelf is het goed nieuws, omdat ik deze maand moet verlengen, maar ik vind het echt heel vervelend voor de mensen die net verlengd hebben.

Das K…

Op nederlanders in Turkije staat een dergelijk verhaal. Was zelfs meer en kwestie van uren. Maar protest bleek geen zin te hebben

Dat ben ik ook daar :wink:
Ik ga nog 1 ding proberen via connecties. We zullen zien.
Niet geschoten is altijd mis, toch? :wink:

Natuurlijk, ik zou het altijd proberen, zeker als je een connectie hebt…
We weten immers allemaal hoe belangrijk die connecties hier in Turkije zijn.
Ik wens je heel veel succes en hoop dat je het voor elkaar krijgt!

Las het inderdaad net op:
http://turkije.nlambassade.org/Nieuws/Residence_permit_fees

Dat is echt TE GEK!!! :slight_smile:

zijn hier mensen die in regio kemer wonen ?

potverdorie zeg, blauwe boekje stond op 149 tl, heb net 2 weken mijn ikamet gehaald. foei!!! ik baal echt, maar ikamet laten verlopen is ook geen optie geweest he.

hallo,

ben nieuw op deze site, woon in Belgie en gaan veel naar Akbuk(Didim)
heb gebeld naar consulaat Turkey in belgie en een visum voor een jaar zou 250 euro kosten, daarom zou ik graag willen weten waar je dat visum voor een jaar kan afhalen, is dit op de luchthavens? bij Yabanci Polis?
groetjes,daisy

Hallo Daisy,

Je verblijfsvergunning haal je bij de yabancı police. Maar om in Turkije toegelaten te worden zul je op de luchthaven een toeristenvisum moeten kopen.
Nog even een aangename mededeling voor jou: de verblijfsvergunning voor Belgen is veel goedkoper dan de 250 euro die men jou heeft medegedeeld.

Groeten Avci.

1 like

zijn we nu over twee verschillende dingen bezig? 1 een verblijfsvergunning (voor wat is dat dan), 2 een toeristenvisum. is dit visum dan telkens voor maar 3 maand, ik zocht iets dat 1 jaar of langer geldig kan zijn in plaats van een toeristenvisum met telkens een geldigheid van maar 3 maand. bestaat dat?
doei
daisy

Volgens mij praten we over het zelfde Daisy. Je kunt de verblijfsvergunning (1 jaar of korter of langer) enkel bij de vreemdelingenpolitie aanvragen. Maar daarvoor moet je eerst het land binnen komen en daar heb je nu eenmaal een visum voor nodig. Je hoeft de duur van dat toeristenvisum niet af te wachten maar je kunt meteen naar de vreemdelingenpolitie gaan. Bij ons duurde het één week.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Succes
Avci.

1 like

Hallo,

Weet iemand hoe groot dat boekje is?
Hoe dikwijls zou je er een sticker kunnen inplakken?
Waar zouden we moeten zijn voor de regio Belek?
Wij gaan zo’n 4 tal keer per jaar, en lijkt mij wel de moeite Tenminste als je
het niet om de 2 jaar moet vervangen omdat het al vol is.

Groetjes

er worden in het boekje geen stickers geplakt. telkens als je hem verlengt krijg je er een stempel met datum in, dus of je m voor 3 maanden of een half jaar, of een jaar neemt, je kunt m 5x verlengen, dan is hij vol. ligt dus aanjezelf voor hoe lang je m neemt. weet alleen niet hoe het zit als je hem voor 5 jaar neemt, want ik neem m telkens voor 1 jaar.

Ik wil even vertellen dat als je als toerist naar turkije komt en je heb geen huurcontract of tapu van een huis hier in turkeye je geen verblijfs vergunning kan aanvragen.
groetjes gomppy