is er iemand die weet hoeveel geld je op je bankrekening moet hebben staan voor de regio kuşadası ( gem aydın)? ik had begerepen dat dat per gemeente kan verschillen.
Waarschijnlijk tussen de 2500/3000 euro per jaar lig aan degene die de aanvraag behandeld mag op nederlanse bank zijn of turkse mag ook omgerekend in lira zijn . Als je een koop woning heb doen ze niet zo moeilijk.
gomppy dat is precies het antwoord wat ik zocht heel erg bedankt
sharmila
Weet niet of ik hier helemaal goed zit met mijn vraag maar ik hoopte eigenlijk dat iemand mij kon helpen met wat informatie. Ik ga voor minimaal 3 maanden naar marmaris, maar misschien wordt dit langer. Ik had inderdaad al wel gevonden dat het visum is veranderd naar 90/180 dagen visum. Toen ik besloten had om dit te doen ging ik er nog vanuit om een boottochtje te doen naar rhodos maar dat kan dus niet meer. Nu hoorde ik iets over een verblijfsvergunning voor een jaar die nu in prijs verlaagd is? Ik las op het internet dat je dan alleen een bepaald bedrag op een turkse rekening moet hebben, maar ik had ook ergens gelezen dat je een huurcontract op je naam moet hebben. Misschien dat iemand mij kan helpen aangezien ik 6 juni vertrek en het wel helemaal uitgezocht wil hebben. Overigens is het huurcontract denk ik geen probleem aangezien mijn vriend en ik een appartement hebben die we op mijn naam kunnen zetten. Daarbij weet iemand als je een verblijfsvergunning aan vraagt of je dan ook uitgeschreven moet worden in nl en of je je normale verzekeringen gewoon door kunt laten lopen? Bedankt alvast!
Om hier een verblijsvergunning te kopen moet u zich niet verplicht uitschrijven in eigen land. Je kan gerust verzekerd blijven in eigen land.
groetjes uit kusadasi
Franka
Hmm ik was even mijn oude visum van 7 februari aan het bekijken en dat is inderdaad 180/90 dagen visum. Betekend dit dan dat ik maar tot 6 augustus in Turkije mag blijven? Dan zijn wel mijn 180 dagen om betekend dit dan dat ik dus wel op en neer kan naar rhodos om een nieuw visum te halen omdat die 180 dagen om zijn?
Ik ben 7 februari tot 19 februari in mersin geweest. En dan zou ik van 6 juni tot 6 augustus mogen blijven dan zijn mijn 180 dagen om en ben ik maar 73 dagen intotaal in Turkije geweest. Dus als dat zou betekenen dat ik dan een nieuw visum kan halen zou dat perfect zijn! Iemand een idee?
Je kan gewoon nieuwe visa halen voor 3 maanden nieuwe regel is nog steeds niet van kracht daarna kan je overvaren naar Rhodes en verlengen opnieuw voor 3 maanden .