onderneming starten Nicaragua

Hallo!!

Ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar informatie voor het starten van een bedrijf in nicaragua. Ik ga samen met een vriendinnetje een jaar een ecolodge runnen die we mogelijk daarna overnemen, of deels overnemen. Nu kan ik op internet niet echt informatie vinden over welke rechtsvormen e.d. hiervoor nodig is. Kan iemand hier meer informatie over geveN

Alvast bedankt!

Hola,

Wat leuk dat je een jaar naar Nicaragua gaat om een ecolodge te runnen! Mag ik vragen welke en waar in Nicaragua?

Ik raad je aan om naar Nicaragua te gaan en daar eerst een jaar te werken om te ervaren hoe het is en wat er allemaal bij komt kijken. Wonen, werken, een toekomst opbouwen in Nicaragua is natuurlijk heel anders dan in Nederland en is absoluut niet vanzelfsprekend. Daarnaast kun je alleen maar ter plekke achter alle regelgeving komen, het is niet mogelijk om aan deze informatie te komen via het internet. En als je eenmaal in Nicaragua bent, is het zelfs vaak nog heel moeilijk om het allemaal uit te vinden. Mijn tip: bouw als je daar bent een netwerk op van lokale mensen en expats, met connecties krijg je vaak sneller en makkelijker dingen voor elkaar bij instanties in Nicaragua. Daarnaast hebben zij een schat aan kennis, ervaringen en info die zij jou kunnen geven. Wees realistisch door eerst een jaar het bedrijf, de plek en de omgeving te leren kennen, te wennen aan de taal en cultuur, een netwerk op te bouwen, etc. Maak na een jaar de balans op en bekijk dan in hoeverre je daar wilt wonen en ook echt een bedrijf kan opzetten, onderhouden en zelf een toekomst kunt opbouwen.

Ik ken aardig wat Nederlanders die eigen bedrijven hebben in Nicaragua en die jou van informatie kunnen voorzien. Mocht je interesse hebben, stuur me even een PM.

Saludos,
Sole