Ik ga binnenkort naar bali en de eerste week verblijf ik in canggu (surfcamp) en daarna ga ik naar lovina maar nu wil de eigenaar van de homestay me ophalen in canggu maar hij vraagt 600.000 en als ik via fetch my way uitreken hoeveel het met een taxi kost kom ik op 380.000 dus die 600.000 vind ik een beetje hoog. Hoe pak ik zoiets aan?
Je kan een mailtje sturen met een tegenbod. Maar eigenlijk geef ik je weinig kans dat daar mee akkoord wordt gegaan, want voor een pick-up vanuit Lovina naar het zuiden is 500k-600k een veel gehoorde prijs.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe fetch my way aan een prijs van 380k komt, omdat metertaxis als blue bird slechts in hun regio blijven en dergelijke lange afstanden niet rijden.
Wil je voor weinig in Lovina komen dan zou ik vanuit Changgu een taxi naar Sanur of Denpasar nemen en daar overstappen op een minibus naar Lovina. Zie de website van Peramatours voor actuele prijzen en vertrektijden. In Lovina kun je dan weer een taxi nemen.
Nadeel van Perama is dat ze de route Sanur - Ubud - Desa Kuning - Lovina nemen dus dat je lang onderweg bent.
Je kan ook ter plekke proberen een auto te charteren met chauffeur. Als je goed afdingt ben je denk ik 400-500k kwijt.
Ik heb nu een deal gemaakt dat die me op weg naar lovina een sightseeing tour geeft met een paar stops onderweg dus op deze manier haal ik iig wat meer uit de kosten dan alleen in de auto te zitten en om me heen te kijken. Lijkt mij wel een nette deal zo
Ik heb zelf de andere kant op een auto met chauffeur gehuurd omdat ik op dat moment iets te gaar was om de shuttle bus te nemen maar die rijd er ook. 60.000 rupiah
Nadeel van de shuttle (bv. van Perama) is dat deze maar 1-2 keer per dag rijdt. De shuttle stopt gewoon voor de terminal, maar dan moet je deze wel gereserveerd hebben anders rijdt hij niet om.
Van DPS naar Ubud zou ik liever een taxi nemen. Minder goedkoop, maar het wérkt tenminste. Coupons zijn te krijgen op het vliegveld (vaste prijs).
Als je richting de grote weg loopt kun je soms goedkoper transport vinden als je goed afdingt.