Half oktober ga ik aan een rondreis beginnen door Argentinië en Chili. :cheer:Omdat ik in geen twee jaar een echte vakantie heb gehad wil ik heel rustig beginnen. Ik vlieg op Buenos Aires waar ik van plan ben slechts 1 of 2 dagen/nachten te blijven (daar kom ik uiteraard wel terug voor een langere periode) waarna ik doorreis naar de kust. Ik heb al gekeken naar een B&B, hostel of budgethotel in Pinamar e.o. maar nog niet iets kunnen vinden wat me echt leuk lijkt. Weet iemand een goeie tip voor mij.
Alvast enorm veel dank.
Voor jongeren is Villa Gesell een stuk interessanter dan Pinamar denk ik. Pinamar is meer voor de oude van dagen, even kort door de bocht Hostels kan je vinden op sites als hostelbookers, hostelworld of hostels.com. Verder vind ik www.welcomeargentina.com een zeer handige site om snel een flink overzicht te krijgen van onderkomens in de bekendere plaatsen.
Maarrrrrr… hou er rekening mee dat oktober volledig off-season is en het er nog knap koud, nat en winderig zal zijn! Voor wat relaxen in de zon zou ik aanraden om meer naar het noorden te gaan en dan te kiezen voor een plaats met een leuke costanera aan de rivier Paraná of de rivier Uruguay (bijvoorbeeld Paso de la Patria), of lekker relaxen in Iguazú.
Een lekker rustig dorpje in de buurt van Villa Gesell vind ik Mar de las Pampas. Oktober blijft inderdaad zwaar off-season, maar misschien wil je wel gewoon lekker langs hele brede zandstranden wandelen in een voorjaarszonnetje? Dan kun je in Mar de las Pampas je rust vinden…
Hallo Flipsen,
Sorry voor de late reactie. Dank je wel voor je tip. Ik heb gekozen voor Rosario en dat was een prima begin. B.A. de eerste dagen was veelal koud en nat en in Rosario begon de lente!
Ondertussen zit ik al in Cafayate. En ga ik morgen door naar Tucumán. Het is heerlijk hier.
groet,
Saskia