Mijn naam is Ellen, 27 jaar en ik ben van plan om begin 2010 een reis te maken van ongeveer 8 maanden: Midden-Amerika, Australie, Azie. Graag zou ik de reis willen combineren met wat vrijwilligerswerk in bijv. Costa Rica en Thailand. Reden hiervoor is om verschillende culturen dichterbij te ervaren en het backpack-in-en-uitpakken iets te doorbreken. Momenteel ben ik van plan alleen te gaan, maar het is natuurlijk leuker (en op sommige plekken ook veiliger) om met twee/ drie/ meer te gaan. Ben jij daarom ook van plan om bovengenoemde werelddelen aan te gaan (of een deel ervan), dan zou ik leuk vinden om met je in contact te komen en jouw ideeen hierover te horen. Mailen dus!!
Leuk plan! Ik wil volgend jaar 3 maanden reizen door zuidoost azie (twijfel tussen vietnam, cambodja, laos en indonesie) en wil in één van deze landen ook vrijwilligerswerk doen, als het betaalbaar is. Mocht je rond maart-april in azie zijn, dan lijkt het me heel gezellig om verder contact te houden. Succes met je voorbereidingen.
Leuk dat je op mijn berichtje reageert! Momenteel zou ik graag “links de wereld om willen gaan” (Midden-Amerika, Australie, Azie), maar als ik me bedenk en “rechtsom” ga of eerder dan gepland in Azie ben, zou ik het leuk vinden om contact te houden! Met welke organisatie wil je vrijwilligerswerk gaan doen?? Zelf vind ik veel opties erg prijzig. Momenteel zit ik aan Joho, SIW of Activity International te denken.
Ook jij super veel succes met de reisvoorbereidingen!
Als je in de landen vrijwilligers werk gaat doen zijn er meestal wel mensen die ook nog verder willen reizen. Heb je in ieder geval waarschijnlijk voor sommige delen van de reis een reismaatje.
Ik heb nog geen idee, vind het (net als jij) behoorlijk tegenvallen wat de organisaties vragen aan bijdragen. Heb in ieder geval de gids van activity International al thuis liggen, maar heb ook al een adresje gevonden in Indonesie, die maar een kleine bijdrage vragen, dus kijk nog eventjes rond. Mochten je reisplannen veranderen, dan hoor ik het graag van je!
@Nouk: thnx, ben benieuwd hoe en of ik leuke reisgenoten onderweg ga tegenkomen. Vast wel
Ik heb waarschijnlijk vanaf volgend jaar maart een half jaar niks. Probleem is dat ik een opleiding tot secretaresse heb en ik het idee heb dat je daar niet veel mee kan in het buitenland… Ik zou in de horeca wel leuk vinden maar daar is denk ik ervaring voor nodig of iets met onderwijs aan kinderen (mijn engels is redelijk goed) maja hetzelfde verhaal -> ervaring…
Je kan Engelse les geven in het buitenland, je kan even kijken op www.lesgeveninhetbuitenland.nl daar kan je meer informatie vinden. Veel bedrijven/partners zoeken mensen voor langer dan 3 maanden dus dat is wel positief! Daarnaast zou ik als ik jou was gewoon ff bij JoHo binnen lopen en al je vragen stellen, ze kunnen je dan het beste helpen Succes!
Momenteel heb ik mijn plannen aangepast en zou ik graag Azie en Oceanie aan willen gaan. Zijn er nog meer mensen die deze kant opgaan?? Hoop tot horens!!