Moment vrijwilligerswerk icm reizen

Beste allen,

Mijn naam is Daan, 19 jaar en heb momenteel een tussenjaar met als doel mij te oriënteren op een vervolgopleiding en het maken van een reis.

Ik heb mij zojuist geregistreerd op het forum om zo meer informatie en inspiratie te verkrijgen met betrekking tot de reis die ik in begin 2013 wil gaan maken.
Het plan is om zuid-oost Azië aan te doen voor een periode van min. 5 maanden. De landen die ik hier in wil betrekken zijn: Thailand, Laos, Cambodja/Vietnam en/of misschien nog Indonesië.

Echter nou wil ik deze reis combineren met vrijwilligerswerk. Ik zou graag de mening van anderen willen horen over vrijwilligerswerk i.c.m reizen. Wat is het beste moment, aan het begin van de reis of kan het ook nog aan het einde (dit is mijn eerste keer backpacken) ? Is jullie ervaring dat vrijwilligerswerk echt een grote toevoeging is geweest aan de reis die je hebt gemaakt?

Alvast Bedankt!

-Daan

Hoi Daan,welkom op wereldwijzer!
Veel aspirant-vrijwilligers zien door de bomen het bos niet meer.
Er zijn allerlei mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen in het buitenland. Of het nu gaat om een korte periode in bijvoorbeeld de zomervakantie of voor een lange periode na je schoolopleiding: als je eenmaal ziet wat er allemaal mogelijk is, wil je je grenzen zeker gaan verleggen!
Nieuwe mensen ontmoeten, andere culturen en een ander land leren kennen. Het is een ervaring die je nooit zult vergeten Daan!
In iedergeval kan je altijd eens inlichtingen nemen bij deze organisaties,
hier aanklikken of je kan ook eens hier naartoe surfen voor andere vragen die met vrijwilligerswerk te maken hebben kan je bij ons terecht op het vrijwilligersforum hier op wereldwijzer!
Voor vragen over Thailand,Laos, Cambodja/Vietnam en Indonesië kan je terecht in de landenfora’s hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je plannen Daan!
groet,georgessiam.