Omgeving Kobe

Eind oktober ga ik voor een week naar kobe voor een congres. Ik heb 2 dagen over om wat leuks te doen. Wie kan me een goede tip geven? Ik dacht misschien naar Kyoto te gaan. Tips en ideeën welkom…

Kyoto is inderdaad dan de meest voor de hand liggende optie, daar hou je het makkelijk twee dagen uit. Tenminste, als je tempels e.d een beetje interessant vind, anders is het waarschijnlijk hel op aarde :biggrin:

Een (kleine) greep uit de hoogtepunten:

• Fujimi Inaro Taisha, meer torii’s dan je zal kunnen tellen
  • Kinkakuji, gouden pagode
  • Ryoanji, met de beroemde rotstuin
  • Ginkakuji, “zilveren” pagode, tevens beginpunt van het Pilosopher’s Path langs nog diverse mooie tempels
  • Kiyomizudera, vooral tegen zonsondergang, prachtige uitzichten over de stad
  • Nijo castle

Ben je meer op zoek naar het moderne Japan (iets waarin Kyoto overigens ook niet teleurstelt, met o.a. een waanzinnig station), dan zou je ook Osaka kunnen overwegen. Ik ben echter nog niet in Kobe geweest, dus kan niet oordelen of Osaka naast groter dan ook zoveel interessanter is.

Kyoto moet je zeker gezien hebben. Als je ook het moderne, neonverlichte Japan wilt zien is een (half) dagje/avond Osaka ook aan te raden. Treinreis tussen Kyoto en Osaka is 45min. In Kobe zelf is er een kabelbaan die je naar een bergtop brengt met een van de mooiste nightviews van Japan over de baai waar Kobe zich bevind. Aanrader als je in de avond tijd over hebt. Verder is Kobe bekend om haar kleine Chinatown, niet iets om speciaal heen te gaan (tourist trap!), maar voor als je toevallig in de buurt bent.