Omgeving Cusco of rondtrekken van Arequipa?

Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort af te reizen naar Peru.
Machu Picchu en de jungle bij Manu staan al op het programma.
Nu ben ik benieuwd of jullie aanraden een enkel ticket Lima - Arequipa te boeken, of Lima - Cusco?
Dus of het de moeite waard is om op Arequipa te vliegen en terug te reizen naar Cusco in ongeveer een week tijd?
Of dat ik beter een week lang in de buurt van Cusco kan verblijven en daar dingen te zien?

Nick

Als het om een week gaat dan zou ik alleen naar Cuzco en de Valle Sagrado (Heilige Vallei) gaan. Daar is erg veel te zien en te doen. Arequipa en de Colca Canyon zijn zeker een bezoek waard maar om dat ook nog in die ene week te proppen…? Als je Lima - Cusco gaat vliegen, bedenk dat LAN en op die route ook TACA duur zijn en Star Peru en Peruvian Airlines beduidend goedkoper. Op de route Lima - Arequipa is alleen LAN erg duur.
http://www.hostellima.nl/

Hoi,

Ik zou voor een ticket richting Cusco gaan. Mocht je Arequipa toch nog willen bezoeken, kan je in Cusco altijd de (nacht)bus nemen richting Arequipa. Dat ritje duurt 10 uur, maar je hebt wel een erg luxueuze bus hiervoor.
Naar mijn mening is de omgeving rondom Cusco interessanter, dan die van Arequipa!

Een fijne reis toegewenst!