Omgangsnormen en hoe gedragen we ons ernaar?

Beste lezers,

Heb dit onderwerp weer eens van een’‘stoffige plank’'gehaald,en met de vele nieuwe bezoekers,hebben jullie nog gebruiken die jullie opvielen?

Groetjes,

Hans.

Weer wat extra pagina’s om te lezen :smiley:

haha,antonie;

dit is wel een sterke hoor…

Ik drink zelf graag thee dus weiger niet snel en doordat ik diegene was die maar thee bleef krijgen zag ik dat mensen geen thee meer kregen als ze het lepeltje op hun glas legden.

Wat betreft verkopers;
Hayir abi :tssk: en knikken kan werken , wordt ook veel gedaan zo ,
maar ook gewoon doen alsof je ze niet ziet werkt evenzo goed.

Hand kussen wordt voor het grote deel gedaan tegenover oudere familieleden
en met feestdagen ook bij de iets jongeren die toch wel ouder zijn dan de kusser.

Bijna bloot hoort m.i op of zeer dichtbij het strand.
Geld ook voor scheveningen voor mij.

Ben in istanbul geweest in dat museum waar o.a zwaard en voetstap van de profeet mohammed tentoongesteld zijn ( kan even niet op de naam van dat museum komen) daar wilde een toeriste met bikine bovenstukje en afgeknipte spijkerbroek tot in de liezen naar binnen , je had de bewakers en turkse toeristen moeten zien kijken…begrijpelijk , je gaat ook niet zo gekleed naar de kerk in nederland.

ikke ben geen nieuwe member maar had deze echt nog nooit gezien

de meeste kende ik wel
en verkopers afwimpelen: charter een knappe turkse man (als NL vrouw zijnde) en zorg dat die met je over straat loopt en dan zullen de verkopers je niet aanspreken
ik zie alleen maar voordelen :smiley:

en ik ken 2 turkse zinnetjes van buiten
de ene om een goed broodje doner te bestellen en de ander
hollandaliyim ama ben tourist degilim, gercek fiat istiorum lutfen :smiley:
(ja ik ben hollandse, maar ik ben geen tourist, ik wel de echte prijs, alsjeblieft…)

1. je maakt je onsterfelijk want het klinkt te idioot
  2. je krijgt tenminste een goede prijs en een goede aanzet tot goede onderhandelingen…:unibrow:

Goed,het slachtfeest komt er aan en geheid wordt er aangebeld met net aangebraden lamskotellletjes van een die ochtend geslacht lam;wat doe je?

Mis eigenlijk een optie.
Alle keren dat ik ooit vlees aangeboden heb gekregen moest het nog gebakken worden.

Ja,maar is het een optie als ze het rauw aanbieden omdat alle vriezers vol zitten en jij nog wel plek hebt?

Als het rauw is stop ik het in de vriezer en laat later iemand die weet hoe je koteletjes maakt die dingen bakken.

Of bedoelde je het zo niet ?

Nou opeten natuurlijk… Allereerst is er niets mis met het vlees, en niet opeten is het diertje onnodig gestorven.

Wat is het verschil tussen vanmorgen geslacht en eergister geslacht?? Behalve dat het vlees van eergister iets meer smaak heeft??

Mijn man heeft ooit iemand geholpen tijdens het slachtfeest omdat ze het schaap niet opgehangen kregen om het zn jasje uit te doen. Dan krijg je snoep of koek… Wat is het verschil?? Voor mij niets het gaat om het delen!

nooit weigeren en idd meteen op internet zoeken naar een lekker receptje!!

ik zou het aannemen, maar niet zelf opeten… Ik zou mijn ouders ofzo er blij mee maken…

Tja,hier is die weer aan de vooravond van een nieuw seizoen…nieuwe lezers kunnen er nog wat van leren;de '‘gevestige orde’'weet het wel.

verkeerd gepost

Nee hoor Toos,

Dit topic blijft altijd optioneel

Ik laat het mij geen 2 maal vragen en smul die lekkere lamskoteletjes smakelijk op ! :lol: