oma met heimwee

Hallo beste lezers,
Ik ben Anneke, bijna 55 en woon nu 7 jaar in het prachtige Australie. Ik hou enorm van dit land maar ik mis mijn (klein)kinderen te erg en denk er serieus over om terug te keren naar Nederland Ik zou dit alleen moeten gaan doen omdat mijn (nl )man hier zeker blijft wonen Ik zoek nu allerlei informatie omtreft dat onderwerp
En hoop het hier te vinden
Groetjes

Hoi Anneke,welkom op wereldwijzer !
Niemand weet wat de toekomst gaat brengen en of je je ergens wel of niet thuis gaat voelen. Of wat er in de toekomst gebeurd waardoor je misschien graag terug wil/moet naar Nederland of juist wil blijven.
Het blijft een lastige keuze, zeker als je(klein) kinderen hebt en een goede band hebt met familie en vrienden.
In iedergeval als je nog met vragen zit over remigreren naar Nederland dan kan je altijd een berichtje posten ofwel in het Australiƫ Forum alsook in het Nederland Forum hier op wereldwijzer.
Met vriendelijke reisgroeten,
georgessiam. :chin:

Hallo Anneke, helaas is dit een probleem waar veel expats/emigraten mee te maken krijgen op een gegeven moment, het is een emotie wat een eigen leven gaat leiden. Denk dat je het heel goed moet overwegen, aan de ene kant ga je veel opgeven, je leven daar, wat je erg bevalt, en het samenleven met je man. Kan je niet een soort van compromis overwegen, dat je bijvoorbeeld een paar maanden naar Nederland gaat elk jaar? De kleinkinderen gaan op den duur ook hun eigen gang en houden ze ook geen rekening met oma. Heb je hier met je kinderen over gesproken wat zij daarvan vinden? Daarbij is Nederland niet enkel je kinderen en kleinkinderen, zie je jezelf weer een leven opbouwen in Nederland, schijnbaar hadden jullie niet de intentie om ooit terug te keren ? Sterkte hoor, moeilijke situatie! Groeten, Bettina