:vak01: hallo iedereen .wij zijn een familie uit nederland geemigreerd in 2002 met toen 1 dochter we hebben 3 kinderen in totaal 2 zijn hier geboren.er spookt vaak door mij heen terug naar nederland ,ik wij willen graag met hollandse mensen in contact komen die dit gevoel kennen ,ik ben bijna 47 en mijn man is bijna 57 jaar oud. een dochter van 15,12 en zoontje van bijna 9. wie herkent dit gevoel en wil dit met mij delen want niet iedereen begrijpt deze emoties ‘’
Hallo,
Ik kan over jouw gevoelens niet van gedachte wisselen want ik ben niet in de gelukkige omstandigheid dat ik in Australië woon. Het zal je direct duidelijk zijn hoe ik, en mijn vrouw, over Australië denk. En ik moet er direct bij zeggen, we hebben Australië redelijk lang (6 jaar) mogen ervaren, maar steeds als toerist.
Toch maar direct een eerste vraag: hoeveel contact heb je nog op regelmatige basis met familie en vrienden in Nederland. Wat zeggen die hoe het daar is. Ik zeg ‘daar’ omdat we net over de grens in Duitsland wonen maar nog wel compleet Nederlands zijn.
En ik weet ook niet of jullie bij een eventuele remigratie weer aan het werk moeten/willen of kunnen gaan rentenieren. In het geval van willen/moeten werken moet je weten dat het als 47- en 57-jarige niet simpel is om aan de bak te komen als je in loondienst wilt.
Dan de kinderen, hebben die het naar hun zin in Australië?
Volg je ook de situatie in Europa wat betreft de instroom van vluchtelingen waar nog lang geen einde aan is gekomen.
We hebben diverse Nederlandse vrienden in Australië die jaren geleden (25+) zijn geëmigreerd. Twee van die stellen hebben na hun laatste bezoek, niet zo lang geleden, gezegd dat ze niet meer naar Nederland komen omdat het niet meer is wat het was.
En nogmaals, ik ken jullie situatie niet, maar jullie zullen een flink AOW gat hebben opgelopen, denk ik zo.
Ik houd het hierbij. Wel hoop ik dat je nog een ander platform vindt om deze vraag op te zetten want op dit forum tref je hoofdzakelijk mensen die graag, het zij voor reizen of voor emigratie, naar Australië willen. Zeker in de rubriek ‘even voorstellen’ zul je geen gerichte reacties krijgen. Dan kun je nog beter je vraag nog eens herhalen op het Austraiëforum.
Tot zo ver voor nu ik hoop dat jullie ondanks alles een goed 2016 hebben.
Mocht je nog wat zaken willen delen die niet voor iedereen zijn, dan kun je me een privé bericht sturen.
Groet,
Willem
PS. Ik ben wel benieuwd waar in Australië jullie wonen.
Dag, Wij zijn een Nederlands gezin uit Nieuw Zeeland met 3 kinderen…en gaan na 10 jaren terug. Met ouderwordende ouders is de afstand te groot. Het is een prachtig land, en we zullen de stranden en vrienden hier missen. Maar ikzelf moet er niet aan denken om letterlijk aan de andere kant van de wereld te wonen als er iets aan de hand is. Niet iedereen begrijpt dit uiteraard, daarentegen zijn er ook niet veel mensen die zo langdurig ver weg van hun familie wonen. Het is makkelijk praten om te zeggen ‘ik zou nooit meer teruggaan’ als je zelf niet zover weg hebt gewoond. Dus doe wat je hart je ingeeft…
Hallo,
ik het volkomen met je eens als je zegt dat het te makkelijk is om te zeggen ‘ik zou nooit meer teruggaan’. Vandaar ook dat ik een aantal factoren heb genoemd die het overwegen waard zijn. Het is alleen jammer dat degene die de posting geopend heeft, zich niet meer meldt. Als ze dit leest en haar oproep was een gevolg van wellicht de sentimentele gevoelens rond kerst, hoop ik dat ze dat even meldt. Ik kan me voorstellen dat je rond kerst Nederland en alles er omheen het meest mist. Aan de donkere dagen voor kerst kan het niet liggen, die hebben jullie daar niet.
Ik ben benieuwd,
Willem